شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14789 15:04 1394/05/21
عربستان مات صفحه شطرنج بازی نفتی ایران خواهد بود

عربستان مات صفحه شطرنج بازی نفتی ایران خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عربستان مات صفحه شطرنج بازی نفتی ایران خواهد بود

عربستان مات صفحه شطرنج بازی نفتی ایران خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

توطئه عربستان علیه اقتصاد ایران با کاهش قیمت نفت

عضو کمیسیون انر‍ژی مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت نفت توسط عربستان تنها برای منزوری کردن ایران در منطقه و بازارجهانی نفت انجام شد، گفت: کاهش قیمت نفت توسط عربستان نتیجه دو عامل جنگ و مبارزه با تولید داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

سید سعید حیدری طیب در گفت و گو با خانه ملت درباره کاهش قیمت نفت توسط آل سعود، خاطرنشان کرد: عربستان وارد بازی نفتی با ایران شد که بتواند ایران از گردونه خارج کند و این در حالی است که سیاست‌های عربستان در راستای منزوی کردن ایران در زمینه نفتی مشخص بود که به شکست منجر می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده می تواند بسیاری از این توطئه ها را بر ضد جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند، ادامه داد: ما نباید فرصت های اقتصادی را با خام فروشی منابع نفتی معاوضه کنیم و ازهمین رو به نظر می‌رسد توسعه صنایع تبدیلی در عرصه منابع نفتی امری اجتناب ناپذیر به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: کاهش قیمت نفت توسط عربستان منجر می‌شود که آل سعود در زمینه سرمایه گذاری در عرصه نفت به شدت سیر نزولی پیدا کند زیرا با این اوصاف ذخائر نفتی عربستان روز به روزکاهش می‌یابد در نتیجه آل سعود دیگر نمی تواند بر اقتصاد نفتی تکیه کند.

حیدری با بیان اینکه یکی از بهترین فرصت‌های اقتصادی جهموری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه این است که در راستای سیاست غلط اقتصادی نفتی عربستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای مبارزه با کاهش قیمت نفت پا به عرصه بگذارد ،خاطر نشان کرد:عربستان با بازگشت ایران در صف اول بازارهای نفتی به شدت متضرر خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ، یادآورشد: صنایع تبدیلی رکن اساسی توسعه اقتصادی در عرصه اقتصاد بین المللی به شمار می آید و از همین رو باید با استفاده از مکانیزه‌های صنایع تبدیلی و با تبدیل مواد خام نفتی به فرآوردهای نفتی نبض بازار جهانی نفت را بدست بگیرم و علاوه برآن شاخص اقتصادی نفت کشورمان را در بازار جهانی افزایش دهیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |