پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 147442 13:07 1400/04/16
عربستان قیمت نفت خود را افزایش داد

عربستان قیمت نفت خود را افزایش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عربستان قیمت نفت خود را افزایش داد

عربستان قیمت نفت خود را افزایش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، عربستان به دنبال شکست مذاکرات اوپک پلاس در شرایطی که بازار برای افزایش بیشتر عرضه آماده می‌شد، قیمت نفت را برای خریداران خود از آسیا گرفته تا آمریکا برای ماه اوت افزایش داد.

 عربستان و روسیه طی هفته گذشته به دنبال متحد کردن سایر اعضا برای افزایش تولید و تمدید قرارداد تا پایان سال آینده میلادی بودند. ولی تلاش آنها با مخالفت امارات و درخواست این کشور برای سهمیه بیشتر تولید شکست خورد.

 شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب را در بازار اصلی آسیا 80 سنت در هر بشکه افزایش داد و 2.70 دلار بالاتر از شاخص منطقه‌ای اعلام کرد. این بیشترین افزایش ماهانه از ژانویه سال جاری میلادی است و نشان می‌دهد عربستان در ماه آینده هیچ افزایش تولیدی نخواهد داشت.

 طبق گفته یکی از تحلیلگران گروه یو بی اس، به دنبال افزایش داخلی تقاضا در ماه اوت در عربستان، نفت خام کمتری برای صادرات وجود خواهد داشت مگر اینکه عربستان از ذخایر خود برداشت کند. از آن جایی که بازار انتظار افزایش قیمت کمتری را برای آسیا داشت، پالایشگاه‌های این قاره نباید منتظر مقادیر بیشتر نفت از طرف عربستان باشند.

 عربستان بیش از 60 درصد از نفت خام خود را به آسیا صادر می‌کند و چین، ژاپن، کره جنوبی و هند بزرگترین خریداران آن هستند. اطلاعات اولیه بلومبرگ نشان می‌دهد این کشور در ماه گذشته 5.7 میلیون بشکه در روز صادرات داشته است.

 خریداران آمریکایی شاهد افزایش قیمت کمتری در ماه آینده خواهند بود. قیمت رسمی صادرات نفت عربستان به آمریکا بین 20 تا 40 سنت در هر بشکه بالا می‌رود. شرکت آرامکو همچنین قیمت نفت خود را برای شمال غرب اروپا 80 سنت در هر بشکه و برای منطقه مدیترانه 60 تا 80 سنت افزایش می‌دهد.

 واکسیناسیون سراسری کرونا باعث افزایش تقاضای نفت در سراسر جهان شده است. بنابراین شکست مذاکرات اوپک پلاس به معنای عدم افزایش تولید و کسری بیشتر عرضه خواهد بود.

 قیمت‌گذاری جدید شرکت آرامکو، قیمت نفت خام سبک عرب را به بالاترین رقم از مارس 2020 رسانده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |