پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 171219 13:44 1400/11/11
عربستان تا سال 2030 هاب آبزی پروری خاورمیانه خواهد شد

عربستان تا سال 2030 هاب آبزی پروری خاورمیانه خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عربستان تا سال 2030 هاب آبزی پروری خاورمیانه خواهد شد

عربستان تا سال 2030 هاب آبزی پروری خاورمیانه خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر،یکی از وزیران عربستان سعودی در کنفرانسی در ریاض گفت که عربستان سعودی به عنوان بخشی از اهداف بزرگ‌تر خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و تأمین امنیت غذایی خود، در حال ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه شیلات است.

عبدالرحمن الفضلی، وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان، در این باره گفت که دولت مایل به توسعه ظرفیت پرورش ماهی است و آن را یکی از سریع‌ترین راههای تأمین امنیت غذایی جهان می‌داند.

وی در جریان افتتاحیه کنفرانس بین المللی دریایی و نمایشگاهی عربستان سعودی گفت: «ما ابتکاراتی ایجاد کرده ایم تا بخش خصوصی در توسعه بخش شیلات مشارکت کند.

وزیر عربستان سعودی که ریاست برنامه ملی توسعه شیلات را بر عهده دارد، گفت که سرمایه گذاری در شیلات نیز در راستای تلاش‌های عربستان سعودی برای رسیدگی به امنیت غذایی است که یک موضوع رایج در سراسر خلیج فارس است.

الفضلی افزود: «ما در حال کار بر روی ایجاد یک مرکز منطقه‌ای و هاب محصولات شیلات و همچنین ایجاد یک آکادمی مختص پرورش آبزیان هستیم.

این وزیر سعودی گفت که یکی از پروژه‌های دیگری که دولت عربستان روی آن کار می‌کند توسعه جلبک دریایی است.

وی گفت که دولت در تحقیق و توسعه شیلات سرمایه گذاری زیادی کرده است تا توانایی‌های این بخش را افزایش دهد و تلاش کرده تا خود را با معیارهای بین المللی وفق دهد.

الفضلی توضیح داد که این وزارتخانه با چندین دانشگاه سعودی برای تولید تحقیقات علمی در حوزه شیلات کار می‌کند که می‌تواند مزایای بسیاری مانند کاهش هزینه‌های تولید و بهبود قابلیت‌های صادراتی را در پی داشته باشد.

مانوئل بارانژ، مدیر بخش شیلات و آبزی پروری سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، بر نقش مهمی که عربستان در تولید محصولات شیلاتی داشته باشد، تاکید کرد.

وی با بیان این که عربستان سعودی ۴۹ درصد از کل آبزی پروری را در سراسر خلیج فارس تولید می‌کند، افزود که این رویداد "فرصتی عالی" برای سرمایه گذاری این کشور در بخش شیلات است.

وزیر سعودی گفت که آنها با شرکای خود در فائو برای توسعه منابع دریایی پایدار و تأکید بر تحقیقات شیلاتی کار خواهد کرد.

الفضلی همچنین به اهمیت داشتن مقررات آسان برای مشارکت سرمایه گذاران در اقتصاد محلی اشاره کرد.

بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰، دولت سعودی چندین صنعت را برای دور کردن تنوع اقتصادی از وابستگی خود به تولید و صادرات نفت شناسایی کرده است تا از این محل‌ها نیز درآمد داشته باشد.

عربستان سعودی می‌خواهد تا ۴.۳ میلیارد دلار درآمد از تولید محصولات شیلاتی کسب کند و اشتغالزایی در بخش شیلات را به ۲۰۰ هزار نفر برساند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |