جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 147059 12:48 1400/04/13
عراق مقصد اول صادرات محصولات کشاورزی

عراق مقصد اول صادرات محصولات کشاورزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عراق مقصد اول صادرات محصولات کشاورزی

عراق مقصد اول صادرات محصولات کشاورزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، تازه‌ترین گزارش از وضعیت صادرات محصولات کشاورزی از سوی ارونقی- معاون فنی گمرک ایران اعلام شد.


صادرات ۱.۱ درصد منفی شد

براساس این گزارش در سه ماهه اول سال جاری ۲.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱.۲۲ میلیارد دلار صادرات صورت گرفته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته حدود دو میلیون تن به ارزش ۱.۲۳ میلیارد دلار صادرات انجام شده بود که نشان می‌دهد از نظر وزنی ۱۷.۳ درصد افزایش و ارزش ۱.۱ درصد کاهش دارد.

صادرات محصولات کشاورزی عمدتا به پسته، هندوانه، گوجه فرنگی، سیب، پرتقال، شیرخشک سنتی، خربزه و شیرینی‌های بدون کاکائو اختصاص دارد.

هندوانه در صدر ایستاد


در بین این اقلام صادرات هندوانه با ۱۱۱.۹ میلیون دلار در صدر قرار دارد که شامل ۶۷.۸ میلیون دلار به عراق، ۳۰ میلیون دلار امارات و ۱۴.۱ میلیون دلار به روسیه است.

هند مشتری اول پسته ایران بود

وضعیت صادرات پسته نشان می‌دهد  که در سه ماهه اول امسال دومین محصول کشاورزی صادراتی ایران با حدود ۱۰۳ میلیون دلار مجموع پسته تازه و خشک و همچنین مغز پسته بوده است، این در حالی است  که در بین مقاصد صادراتی این محصول، هند با ۳۴ میلیون دلار مجموع پسته تازه و خشک و مغز پسته در صدر قرار دارد.

همچنین چین با ۲۷.۴ میلیون دلار، هند ۲۱.۵، عراق ۱۴.۲، روسیه ۱۳.۹ و آلمان ۱۳.۵ دیگر مقاصد صادرات پسته ایران هستند.


عراق مقصد اول صادرات محصولات کشاورزی


اما در بین کشورهای طرف صادرات محصولات کشاورزی عراق بیشترین حجم صادرات را با ۲۲۶.۸به خود اختصاص داده است.

امارات متحده عربی با ۴۲.۵، افغانستان با ۲۹، هند ۳۴، چین ۲۷.۴، روسیه ۲۸، پاکستان ۱۵.۹ و آلمان با ۱۳.۵ از دیگر مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی ایران هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |