پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 123413 10:40 1399/09/17
عراق به تصمیم کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است

عراق به تصمیم کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عراق به تصمیم کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است

عراق به تصمیم کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، عراق در شرایطی که صادرات نفت خود را در دسامبر افزایش داده اعلام کرد به تصمیمات اوپک در مورد کاهش تولید متعهد می‌ماند.

احسان عبدالجابر، وزیر نفت عراق گفت کشورش در ماه جاری میلادی 2.8 میلیون بشکه در روز صادرات نفت دارد که از 2.7 میلیون بشکه در روز ماه نوامبر بالاتر است. عراق از ژانویه 2021 صادرات یک درجه متوسط جدید از نفت خام بصره را آغاز می‌کند و سعی دارد تولید نفت سبک خود را به حداکثر برساند.

وزیر نفت عراق گفت این کشور بیشتر تمایل به افزایش قیمت نفت دارد تا بالا بردن حجم فروش. وی اضافه کرد چندین شرکت در تلاشند نفت عراق را در اولین قرارداد پیش پرداخت برای عرضه بلند مدت خریداری کنند. بغداد به دنبال یک پیش پرداخت 2 میلیارد دلاری در ازای یک قرارداد بلندمدت برای نفت خام است.

این نوع قرارداد در میان تولیدکنندگان نفت غیرمعمول است و بر مشکلات مالی و نیاز عراق به پول نقد تاکید می‌کند. این اظهارات جابر اولین سخنرانی عمومی او در مورد نفت از زمان تصمیم اوپک پلاس برای افزایش 500 هزار بشکه‌ای تولید از اول ژانویه بوده است.

دومین تولیدکننده بزرگ اوپک تلاش می‌کند صورت حساب‌های خود را با همین سطح فعلی قیمت نفت خام پرداخت کند و به خاطر محدودیت تولید تحت فشار قرار دارد.

دولت عراق انتظار دارد قیمت نفت در سال آینده میلادی به 50 دلار در هر بشکه برسد و بودجه 2021 خود را با نفت 42 دلاری بسته است. نفت خام برنت هفته گذشته به 49.25 دلار در هر بشکه رسید که یک کاهش 25 درصدی را در سال جاری میلادی نشان می‌دهد. آمار صادرات ماهانه عراق شامل صادرات از منطقه نیمه خودمختار کردستان می‌شود.

دولت بغداد انتظار دارد 250 هزار بشکه در روز در سال آینده میلادی از این منطقه صادر شود. جابر گفت درجه جدید نفت خام متوسط بصره به درجات نفت سبک و سنگین این منطقه اضافه خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |