پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 5205 15:41 1393/06/24
عراقچي: توافق در نيويورک بعيد است

عراقچي: توافق در نيويورک بعيد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عراقچي: توافق در نيويورک بعيد است

عراقچي: توافق در نيويورک بعيد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 "سيد عباس عراقچي" معاون حقوقي و بين الملل وزير امور خارجه درباره شرکت جمهوري اسلامي ايران در اجلاس بين المللي ضد تروريسم پاريس گفت: مشورت ها در اين زمينه ادامه دارد و به موقع در اين مورد موضع گيري خواهيم کرد.


 به گزارش ايرنا، عراقچي اين مطلب را در حاشيه پنجاه و سومين اجلاس سالانه سازمان حقوقي مشورتي آسيايي - آفريقايي (آلکو) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا ايران در اجلاس پاريس شرکت خواهد کرد؟ بيان کرد.

اين مقام وزارت امور خارجه در عين حال تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران پيشرو و پرچمدار مبارزه با افراط گرايي و تروريسم ناشي از فعاليت گروه هاي تکفيري است که در منطقه با حمايت برخي کشورها شکل گرفته اند.
وي با بيان اينکه دنياي امروز به نقش ايران براي حفظ ثبات منطقه و همچنين مبارزه با تروريست هاي سوريه و عراق اعتراف کرده است، به برگزاري گردهمايي علماي اسلام با محوريت مبارزه با تروريسم اشاره کرد و گفت: ما اجلاس هاي مختلفي به صورت رسمي و غيررسمي براي وحدت جهان اسلام و همچنين مبارزه با تروريسم برگزار کرديم.
وي افزود: اين اقدامات و بسياري اقدامات ديگر همه تلاش هايي براي نشان دادن ماهيت واقعي جريان هاي تکفيري بود.
عراقچي اضافه کرد: از ديدگاه ما گروه هاي تکفيري برخلاف آموزه هاي ديني و اسلامي عمل مي کنند و هيچگونه ارتباطي با اسلام و ماهيت واقعي آن ندارند.
معاون حقوقي و بين الملل وزير امور خارجه تصريح کرد: اقداماتي که امروز در راستاي مبارزه با گروه هاي افراطي صورت مي گيرد، انحراف افکار عمومي دنيا از حمايت هايي است که قبلا از اين گروه ها انجام داده اند.
** تا زماني که پيشرفت قابل ملاحظه اي در مذاکرات نباشد، نيازي به ديدار وزرا نيست
اين عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي در پاسخ به سوالي درباره مذاکرات ايران و 1+5 از (18 سپتامبر / 27 شهريور ماه ) در نيويورک گفت: بعيد مي دانم با توجه به حجم موضوعاتي که بايد مورد مذاکره قرار بگيرد، بتوانيم در نيويورک به توافقي دست پيدا کنيم.
عراقچي در پاسخ به اين سوال که آيا در سطح وزراي خارجه نيز ديدارهايي در نيويورک خواهيم داشت؟ گفت: ايده ملاقات با وزرا وجود دارد اما تا زماني که پيشرفت قابل ملاحظه اي در مذاکرات نباشد، نيازي به ديدار وزرا نيست.
*** اميدواريم با راههاي ابتکاري به توافق جامع دست يابيم
وي افزود: ما کار خود را چهارشنبه با ناهار کاري آقاي ظريف و خانم اشتون آغاز مي کنيم که در اين ديدار نحوه ادامه مسير مشخص خواهد شد اما اگر احساس کنيم که حضور ساير وزرا هم لازم است در اين باره تصميم گيري خواهيم کرد.
مذاکره کننده ارشد هسته اي با اشاره به مذاکرات چهارشنبه پنج شنبه اين هفته در نيويورک اشاره کرد و گفت: ما مذاکرات را به صورت دو جانبه و با 1+5 خواهيم داشت اما اختلافاتمان جدي است اميدواريم با توجه به مشورت هايي که با آمريکا، روسيه و چين داشته ايم و مجموع اقداماتي که در جلسه چهارشنبه و پنج شنبه اين هفته خواهيم داشت بتوانيم به پيشرفتي دست پيدا کنيم.
وي تاکيد کرد: آنچه مسلم است حفظ حقوق ايران و دستاوردهاي هسته اي مردم ايران و دانشمندان است که خطوط قرمز ما است و به هيچ وجه برگشت پذير نخواهد بود.

وي اظهار اميدواري کرد با راه حل هاي ابتکاري بتوانيم به توافق جامعي دست يابيم که هم برنامه هسته اي ما حفظ شود هم نگراني هاي احتمالي از صلح آميز بودن ماهيت فعاليت هسته اي ايران فراهم شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |