جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5102 15:11 1393/06/17
عراقچي: از اعلام کمک به عراق خجالت‌زده نيستيم

عراقچي: از اعلام کمک به عراق خجالت‌زده نيستيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عراقچي: از اعلام کمک به عراق خجالت‌زده نيستيم

عراقچي: از اعلام کمک به عراق خجالت‌زده نيستيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


معاون وزير خارجه‌ درباره فضاي مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 گفت: اکنون احترام متقابل ميان طرف‌هاي مذاکره کننده برقرار است اما اين مذاکرات سخت است.
به گزارش    ايسنا ،‌ سيد عباس عراقچي، عضو ارشد مذاکرات هسته‌اي کشورمان در گفت‌وگو با شبکه‌ 4 تلويزيون انگليس در مورد اين که آيا تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه افراد و موسسات ايراني نقض توافقات ميان ايران و 1+5 است گفت:‌ به طور قطع اين تحريم‌ها خلاف اصل حسن نيتي است که بايد بر فضاي مذاکرات حاکم باشد. اين چيزي است که ما درابتدا به يکديگر قول داديم.
معاون وزير امور خارجه افزود: دو روز پيش در مذاکرات با مقامات آمريکايي به آنها گفتيم که ما از اين پس چنين چيزي را تحمل نخواهيم کرد و در آينده آن را به عنوان نقض مسلم توافق اوليه تلقي مي‌کنيم.
عراقچي در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه‌ 4 انگليس در مورد فضاي مثبت حاکم بر مذاکرات هسته‌اي و تعامل خوب با آمريکايي‌ها در اين مذاکرات تصريح کرد: البته فضاي خوبي بر مذاکرات حکم‌فرماست، اما اين بدين معنا نيست که ما تمام مسائل و مشکلاتمان را حل کرديم. با اين حال اين مشکلات قابل حل شدن است.
وي در مورد پيش بيني‌اش از آينده مذاکرات اظهار کرد: ما خوشبين هستيم همانطور که تمام ديپلما‌ت‌ها بايد باشند اما زمان کوتاهي باقي مانده و زمان به سرعت در حال گذر است.
اين عضو ارشد تيم مذاکره کننده‌ هسته‌اي ايران در پاسخ به اين سوال که بسياري از اين مذاکرات انتظار بالايي دارند و خواستار توافق هستند گفت: بله همه از اين مذاکرات و توافق احتمالي انتظار بالايي دارند اما آنچه ازمردم، مقامات و ديگران مي‌شنويم دستيابي به يک توافق خوب است.
وي تاکيد کرد:‌ توافق خوب توافقي است که شان ما را حفظ کند.
عراقچي همچنين در مورد شکست احتمالي مذاکرات هسته‌اي گفت: بگذاريد اصلا به اين موضوع فکر نکنيم. گزينه جايگزين مذاکرات بسيار وحشتناک است چرا که منبع تازه‌اي براي تنش به اين منطقه پيچيده مي‌افزايد. چون اگر ما به توافق نرسيديم شرايط به وضعيت پيش از توافق بازمي‌گردد.
معاون وزير امور خارجه ايران در ادامه در پاسخ به چگونگي رويکرد ايران در مقابله با داعش و گزارشات مبني بر حضور نيروهاي ايران در عراق اظهار کرد: ما هر آن‌چه در توانمان باشد براي امنيت خود و همسايه خود و امنيت دوست خود در عراق و سوريه و ديگر مناطق انجام مي‌دهيم. ما از اين که بگوييم به دولت عراق براي مبارزه با اين گروههاي تروريستي کمک کرده‌ايم خجالت زده نيستيم ما به اين کار ادامه مي‌دهيم.
وي ادامه داد: تمام قدرت‌هاي منطقه و بيرون از منطقه نيز بايد تمام توان خود را به ميدان بياورند.
عراقچي در پاسخ به اين سوال که آيا آمريکا بايد براي مقابله با داعش وارد عمل شود بيان کرد: البته که آمريکا در اين باره مسئوليت دارد چون بسياري از خرابکاريهاي منطقه در نتيجه‌ سياست‌ها و مداخلات آنها به وجود آمده است.
معاون وزير خارجه ايران در پايان با رد همکاري ايران و آمريکا در عراق گفت: آن چه ما انجام مي‌دهيم اين است که با دولت عراق هماهنگ هستيم اما اگر دولت عراق مي خواهد از حمايت و کمک ديگر دولت‌ها استفاده کند اين مساله‌اي جداگانه است.
عراقچي در مورد نابودي کامل داعش گفت که هنوز با آن فاصله‌ي زيادي داريم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |