جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 120284 10:45 1399/08/27
عدالت ترمیمی یک الزام است

عدالت ترمیمی یک الزام است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عدالت ترمیمی یک الزام است

عدالت ترمیمی یک الزام است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی امور بین الملل قشم ، موضوع  این ‌نشست که ظهر روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه با حضور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان و همراهی محمد فرجی‌ها، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در رشته جزا و جرم‌شناسی برگزار شد، بررسی شیوه‌های شکل‌گیری عدالت ترمیمی و لزوم ترویج آن در کشور و جزیره بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی درزمینه عدالت ترمیمی به‌عنوان یک رویکرد نوین بیان داشت: جبران زیان‌های حاصل از جرم و ترمیم روابط ازهم‌گسیخته نیاز جامعه امروز است.
مومنی با اشاره به قدمت ظهور این موضوع در سراسر جهان گفت: در دو یا سه دهه، عدالت ترمیمی به یک حوزه پرمشغله و یک موضوع مهم در مورد اصلاح عدالت کیفری در جهان تبدیل‌شده و ما نیز باید همگام با سایر کشورها در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشیم.
دکتر فرجی‌ها نیز ضمن اشاره به بسترهای ظهور عدالت ترمیمی، به بیان تعریف، ویژگی‌ها و اصول حاکم بر اجرای عدالت ترمیمی بر اساس آخرین یافته‌های علمی پرداخت و افزود: قشم پتانسیل تبدیل به نخستین جزیره ترمیمی کشور را دارد.
وی ضمن قدردانی از سازمان منطقه آزاد قشم برای میزبانی نشست‌های علمی هفته بین‌المللی عدالت ترمیمی گفت: این نشست‌ها در هفته مذکور به‌صورت وبیناری در شهرهای تهران، مشهد و یزد برگزار می‌شود و قشم نخستین منطقه آزادی است که در این حوزه با ما همکاری خود را آغاز کرده و امروز میزبان این نشست با عنوان "قشم؛ جزیره ترمیمی" است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |