جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 6779 15:27 1393/08/23
عارف:  امیدوارم با رای مجلس دانشگاه ها و وزارت علوم از بلاتکلیفی بیرون بیاید

عارف: امیدوارم با رای مجلس دانشگاه ها و وزارت علوم از بلاتکلیفی بیرون بیاید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عارف:  امیدوارم با رای مجلس دانشگاه ها و وزارت علوم از بلاتکلیفی بیرون بیاید

عارف: امیدوارم با رای مجلس دانشگاه ها و وزارت علوم از بلاتکلیفی بیرون بیاید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدارم با رایی که مجلس به آقای دانش آشتیانی می دهد، دانشگاه ها و وزارت علوم را از بلاتکلیفی بیرون بیاورد و دانشگاه ها بتوانند جدی تر کار خود را ادامه دهند

محمدرضا عارف در گفت و گو با ایرنا افزود: آقای دانش آشتیانی سابقه ی اجرایی خوبی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند. ایشان در دوره ای معاون وزیر بودند و شناخت خوبی نسبت به آموزش عالی دارند.

وی ادامه داد: به نظر من آقای دانش آشتیانی نیروی مناسبی برای اداره آموزش عالی کشور هستند. ما از مجلس انتظار داریم در سالی که کشور باید توسعه علمی پیدا کند بیش از این مجموعه وزارت علوم را در انتظار نگذارد و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، زمینه ساز پیشرفت علمی کشور شود.

عارف در ادامه درباره حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، تفکر اصلاح طلبی با تفکر اعتدال گرایی پیوند خوبی داشت و مردم هم از آنان استقبال خوبی کردند بنابراین امیدواریم در مجلس آینده هم این استقبال را شاهد باشیم.

وی درباره فعالیت های بنیاد امید ایرانیان، گفت: این بنیاد نهادی مردمی است و در مرامنامه بنیاد آورده ایم که نباید فعالیت های سیاسی انجام دهیم بنابراین در انتخابات نمی تواند به عنوان تشکل سیاسی حضور داشته باشد.

عارف افزود: اما در زمینه راهبردی و تدوین برنامه حتما کمک خواهیم کرد و در حال بررسی برنامه های راهبردی انتخابات آینده است تا در اختیار دوستان خود قرار دهیم تاانتخابات پرشوری را در کشور داشته باشیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان درباره تشکیل حزب متبوع خود گفت: هنوز شرایط مناسب برای تشکیل حزب فراگیر را نداریم و چون فعالیت اصلی ما متکی به جوانان است سازمان سیاسی جوانان پویش امید را دنبال می کنیم و امیدواریم به زودی این سازمان تقاضای مجوز را به وزارت کشور ارائه دهد.

عارف درباره اینکه آیا سازمان جوانان پویش امید در انتخابات نقش آفرینی خواهد کرد؟ گفت: قطعا، اما اینکه چگونه مشارکت می کنند مربوط به خودشان است اما می دانم به عنوان تشکل سیاسی در انتخابات آینده قطعا حضور خواهند داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی ورود تشکل های اصلاح طلب به بحث انتخابات و اجماع آنها افزود: از تشکل های سیاسی اصلاح طلب می خواهیم با حداقل توقع و حداکثر مسئولیت پذیری وارد این حوزه شوند و اجازه دهند که پروسه اجماع به خوبی طی شود.

وی درباره رفع حصر گفت: معتقدم حل این مساله که قبلا از آن به عنوان استخوان لای زخم یاد کردم می تواند در وحدت و همدلی در کشور کمک کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |