پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 9531 16:09 1393/11/04
ظریف: پارلمان ایران تحریم‌های جدید کنگره را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

ظریف: پارلمان ایران تحریم‌های جدید کنگره را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ظریف: پارلمان ایران تحریم‌های جدید کنگره را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

ظریف: پارلمان ایران تحریم‌های جدید کنگره را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: موافقت کنگره آمریکا با طرح تحریم‌های بیشتر علیه ایران مذاکرات هسته‌ای را به شکست می‌کشاند.

محمد جواد ظریف روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در حاشیه‌ی اجلاس اقتصادی داووس در پاسخ به تلاش برخی قانون‌گذاران آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار داد اگر کنگره آمریکا چنین طرحی را تصویب کند پارلمان ایران آن را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود:‌ طرح تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا برنامه اقدام مشترک را که ما سال گذشته در ژنو بر سر آن به توافق رسیدیم خواهد کشت. اکنون رئیس‌جمهور آمریکا قدرت وتوی این طرح را دارد اما پارلمان ما نیز اقدام متقابل از خود نشان خواهد داد.
وی تصریح کرد:‌ پارلمان ایران این اقدام را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و لایحه‌ای را برای افزایش غنی سازی اورانیوم تصویب خواهد کرد.
محمد جواد ظریف تاکید کرد: من معتقدم دستیابی به یک توافق جامع بر سر برنامه‌ی هسته‌ای ایران تقریبا در دسترس است. ما با دستیابی به یک توافق هیچ چیز را از دست نمی‌دهیم و من معتقدم که می‌توانیم به زودی به چنین توافقی برسیم.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: من بر این باورم که دستیابی به یک توافق بسیار محتمل است و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.
وی همچنین ضمن مخالفت با اظهارات وزیر دفاع آلمان مبنی بر این که تحریم‌ها دلیل آمدن ایران پای میز مذاکره بوده است گفت: دلیل این که دولت ما بر سر میز مذاکره نشسته این است که ما می‌خواهیم روابطمان را با جهان تغییر دهیم و این تحریم‌ها نبوده است که دولت ما را پای میز مذاکره کشانده است.
به گزارش آسوشیتدپرس جان کری وزیر امور خارجه ایران و محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش روز جمعه در حاشیه‌ی اجلاس داووس با یکدیگر دیدار کردند که به گفته‌ی یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا این دیدار یک ساعت به طول انجامیده است.
ظریف تاکید کرد:‌ ما به یک توافقی دست پیدا کرده‌ایم که دور نمای آن حصول یک توافق جامع است. اکنون زمان آن است که جامعه‌ بین‌الملل به طور محکم با پروسه‌ای که می‌تواند این دستاورد بسیار مهم را به نابودی بکشاند مقابله کند.
وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر این مشکلات کنونی و درگیریهای نظامی در منطقه خاورمیانه را ناشی از افراطی‌گری دانست که بخش زیادی از آن که هم اکنون در عراق و سوریه اتفاق می‌افتد از کشورهای غربی نشات گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |