جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 10176 16:33 1393/11/22
ظریف: آنها که گردن می زنند دست پرورده غرب هستند

ظریف: آنها که گردن می زنند دست پرورده غرب هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ظریف: آنها که گردن می زنند دست پرورده غرب هستند

ظریف: آنها که گردن می زنند دست پرورده غرب هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر امورخارجه با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب درباره یک مرحله ای شدن توافقات گفت: رهنمودهای رهبری خط قرمز و روش کار ما را طرح می کند

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» با اشاره به نظر رهبری در خصوص توافق ایران با کشورهای 1+5 گفت: نظر بنده نیز همین بوده است و خوشحالم نظرم در راستای نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی در خصوص تاثیر حمایت های رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات گفت: اگر همراهی رهبری و مردم نبود کار پیش نمی رفت.

وزیر امور خارجه در خصوص این که آیا تا آخر امسال توافقات به سرانجام می رسد، گفت: انجام توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است اگر این اراده باشد همین الان می توان توافق کرد ولی اگر طرف مقابل اراده نداشته باشد 10 سال هم مذاکره به سرانجام نمی رسد.

وزیرامورخارجه در ادامه با اشاره به تهدیدها و تحریم های کشورهای خارجی برای ایران گفت: ملت ایران نشان دادند که هیچگاه زیر بار ذلت نمی روند و همواره پیشرفت خواهند کرد.

وی درباره برخی از اتهامات به ایران در خصوص تروریسم دولتی اظهارداشت: کسانی که این حرف را می زنند برای خشنودی طرف های خود اظهارنظر می کنند و این تازگی ندارد. اکنون مشخص است چه کسانی از تروریسم و داعش حمایت می کنند. ببینید هم اکنون تروریسم دولتی در سرزمین اشغالی علیه مردم فلسطین چه کار می کند؟

وی در خصوص پیام راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: مردم ما همواره در کنار دولت و خط رهبری حضور داشتند و همچنان این حضور ادامه خواهد داشت.

ظریف درباره مقابله با تروریسم و افراط گرایی گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که در خصوص مقابله با افراط گرایی موضع گیری کرد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: نامه ای را به بان کی مون و به کل سازمان ملل متحد در این خصوص ارسال کردم و پیام رهبری را ضمیمه آن کردیم.

وی ادامه داد: غرب باید خودش بررسی کند که چرا افراطی گرایی از محیط غرب بیرون می آید و آنها که گردن می زنند دست پرورده غرب هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |