جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5925 15:41 1393/07/23
ظريف: همه معتقدند موضوع هسته اي ايران قابل حل است

ظريف: همه معتقدند موضوع هسته اي ايران قابل حل است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ظريف: همه معتقدند موضوع هسته اي ايران قابل حل است

ظريف: همه معتقدند موضوع هسته اي ايران قابل حل است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه با بيان اين که فناوري هسته اي جمهوري اسلامي ايران فناوري صلح آميز و دستاورد بومي دانشمندان ايراني است

، گفت: همگان به اين باور رسيده اند که نمي شود آرزو کرد اين دستاورد نباشد و معتقدند که موضوع هسته اي قابل حل است.
 به گزارش ايرنا، محمدجواد ظريف پس از ديدار با کاترين اشتون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در جمع خبرنگاران افزود: در اين دور از مذاکرات در حال بررسي راه حل براي پايان دادن به اختلافات هستيم، البته اختلافات قابل توجهي وجود دارد اما بدان معنا نيست که اين اختلافات غير قابل حل و فصل است.
رييس دستگاه ديپلماسي کشورمان ادامه داد: در گفت و گوهاي طولاني که با خانم اشتون داشتم و همچنين مذاکراتي که ميان معاونان برگزار شد، درباره موضوعات باقيمانده و راه هاي متفاوتي که براي حل و فصل اين موضوعات مطرح شده بودند، بررسي شد.
وي اظهار داشت: ضروري است درباره روش هايي که هم جدي و هم نوآورانه است براي حل و فصل اين اختلافات بحث کنيم اما اين بحث ها زمانبر هستند و ممکن است اين راه حل ها به گفت و گوي بيشتري نياز داشته باشد.
وزير امور خارجه اضافه کرد: البته اين به معناي آن نيست که هنوز به راه حلي که مورد توافق همه باشد رسيده باشيم، به اين معنا هم نيست که راه حل، غيرقابل دسترسي باشد.
***جلسه پنج شنبه، فرصتي براي رسيدن به نقطه مشترک
ظريف افزود: از اين رو ضروري است بر روي راه حل ها کار شود و در مذاکرات سه شنبه درباره راه حل هاي متفاوتي که هر يک از کشورها مطرح مي کردند، بحث هاي جدي صورت گرفت البته تاکنون به يک جمع بندي مشترک نرسيده ايم اما معتقدم در صورت وجود اراده سياسي دستيابي به آن ممکن است.
رييس دستگاه ديپلماسي با اعلام اينکه از ظهر امروز(چهارشنبه) به بعد ملاقات هاي سه جانبه با وزير خارجه آمريکا و مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا برگزار مي شود، گفت: روز پنج شنبه هم جلسه اي با مجموعه کشورهاي 1+5 در حد مديران سياسي خواهيم داشت، زيرا معتقديم حضور همه اعضاي 1+5 براي رسيدن به راه حل ضروري است و ما مي توانيم از اين فرصت براي رسيدن به نقطه مشترک استفاده کنيم.
ظريف افزود: اين خواست جمهوري اسلامي ايران بود که علاوه بر مذاکرات با خانم اشتون و آمريکا، يک بار هم مذاکره با همه اعضاي گروه 1+5 داشته باشيم، به اين دليل روز پنج شنبه هم به مدت مذاکرات افزوده شد و اين نشان دهنده اراده سياسي در همه طرف ها است.
وزير امور خارجه در بخش ديگري از سخنان خود افزود: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا با توجه به سياست هاي کلي نظام و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامي که داشتن هرگونه سلاح کشتار جمعي را از نظر شرعي حرام اعلام کردند، نيازي به سلاح هاي هسته اي نداشته و برهمين اساس احساس مي کند که رسيدن به يک راه حل مفيد است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |