چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 3685 14:06 1393/04/31
ظريف: طرف غربي خواستار تمديد توافقنامه ژنو به مدت چند سال بود

ظريف: طرف غربي خواستار تمديد توافقنامه ژنو به مدت چند سال بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ظريف: طرف غربي خواستار تمديد توافقنامه ژنو به مدت چند سال بود

ظريف: طرف غربي خواستار تمديد توافقنامه ژنو به مدت چند سال بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي درباره جلسه غيرعلني که با حضور وزير امور خارجه برگزار شد گفت: در اين جلسه ظريف در مورد مواضع ايران پيرامون نيروگاه اتمي بوشهر و لزوم تامين اورانيوم اين نيروگاه از داخل، رايزني‌هاي تيم مذاکره‌کننده در مورد تعداد سانتريفيوژهاي مورد نياز ايران و زياده‌طلبي‌هاي طرف غربي براي تمديد توافقنامه ژنو به مدت چندين سال گزارش داد.
يک نماينده مجلس در گفتگو با مهر در خصوص جلسه غيرعلني نمايندگان با وزير امور خارجه گفت: در اين جلسه ظريف اعلام کرد که در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري خواسته هاي مردم و نمايندگان مجلس مذاکرات هسته اي را ادامه دادند.
وي گفت: ظريف قاطعانه اعلام کرد که ايران براي رسيدن به نتيجه مطلوب در مذاکرات آمادگي دارد و اگر مشکلي در روند مذاکرات ايجاد شود، از سوي طرف مقابل است.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ظريف معتقد بود پيش از مذاکرات جو جهاني عليه ايران بوده و رسانه هاي بيگانه به گونه اي ايران را قانون‌گريز معرفي کردند که مذاکرات اخير اين جو را به نفع ايران خاتمه داده و ايران را به عنوان کشوري که با جهان تعامل خواهد داشت، معرفي کرده است.
عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مساله مهمي که در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت مساله غني‌سازي ايران بود، ظريف گفت: طرف غربي در مذاکرات اعلام کرده که اورانيوم مورد نياز براي مرکز اتمي بوشهر را تامين مي‌کنند، اما تيم مذاکره‌کننده تاکيد دارد که ايران مي خواهد خودش براي نيروگاه بوشهر اورانيوم مورد نياز را توليد کند.
وي اظهار داشت: ظريف معتقد بود که طرف غربي بر روي تعداد سانتريفيوژها حساس است و خواستار کاهش تعداد سانتريفيوژها است، در حالي که تيم مذاکره کننده ايران معتقد است تعداد سانتريفيوژهاي ايران بايد به گونه اي باشد که سوخت مورد نياز نيروگاه بوشهر را پوشش دهد.
اين نماينده مجلس تصريح کرد: وزير امور خارجه اعلام کرد که طرف غربي علاقه مند بود که توافقنامه ژنو تا چندين سال تمديد شود که تيم مذاکر‌کننده مديريت زمان را از آنها گرفت و تنها اجازه داد که توافقنامه ژنو تا آذر ماه تمديد شود.
وي اظهار داشت: ظريف در ابتداي صحبت هاي خود اعلام کرد که تيم مذاکره کننده در دولت روحاني برخاسته از اراده قوي و قدرتمند مردم هستند و مذاکرات ما نتيجه انتخابات مردمي است.
عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: اين اظهارات ظريف مورد اعتراض شديد روح‌الله حسينيان و مهدي کوچک‌زاده نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت و از وزير امور خارجه خواستند که در موضوع صحبت کند.
ظريف در پاسخ به آنها گفت: اگر اطلاعات شما بيشتر از ما است مي خواهيد شما به ما خبر بدهيد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |