جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14269 15:44 1394/04/30
ظرفیت یک میلیونی کشور در صادرات گوشت مرغ

ظرفیت یک میلیونی کشور در صادرات گوشت مرغ

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ظرفیت یک میلیونی کشور در صادرات گوشت مرغ

ظرفیت یک میلیونی کشور در صادرات گوشت مرغ

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی گفت :

با توجه به پتانسیل‌های کشور می‌توانیم یک میلیون تن گوشت مرغ برای صادرات داشته باشیم.

به گزارش ایسنا ، امینی در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات محصولات خوشه طیور خراسان جنوبی گفت: با توجه به زیرساخت‌ها و زیربناها در کشور پتانسیل تولید سالانه 2 میلیون تن مرغ گوشتی را در کشور داریم.

وی افزود: در تخم مرغ نیز 900 تا 950 هزار تن تولید سالانه است که می‌توانیم به یک میلیون تن رساند.

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی در خصوص تولید و تجارت گوشت مرغ و تخم مرغ تصریح کرد: 108 میلیون تن تولید کل گوشت طیور دنیا است که 2 میلیون تن آن در ایران تولید می‌شود و با توجه به اینکه ایران 1.07 درصد جمعیت دنیا را دارد 1.08 درصد مرغ دنیا را تولید می‌کند.

امینی ادامه داد: تخم مرغ 66.4 میلیون تن تولید تخم مرغ دنیا است که با توجه به تولید 950 هزار تنی تخم مرغ در ایران 1.38 درصد کل تخم مرغ دنیا در ایران تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی اظهارکرد: عراق و عربستان از کشورهای عمده وارد کننده مرغ هستند که با توجه به همجواری ایران می‌توانیم نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.

امینی افزود: با توجه به وضعیت کشتارگاه‌ها در ایران می‌توانیم صادرات هر نوع مرغ را در انواع سایز و بسته‌بندی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از سال 1391 واردات مرغ و تخم‌مرغ صفر شده است، گفت: تا خرداد سال‌جاری 1.641 تن صادارت مرغ به افغانستان داشته‌ایم که کشور افغانستان طالب مرغ گوشتی و تخم‌گذار است.

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: پتانسیل صادرات انواع مرغ، مرغ نطقه بند شده، پخته شده، کنسرو شده، تخم مرغ، جوجه یک روزه، عسل، کندو، ملکه زنبور، گوشت بوقلمون و نیمچه مرغ را داریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |