پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 141756 15:23 1400/02/27
ظرفیت پتروشیمی در هفته جاری 38 درصد رشد کرد

ظرفیت پتروشیمی در هفته جاری 38 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ظرفیت پتروشیمی در هفته جاری 38 درصد رشد کرد

ظرفیت پتروشیمی در هفته جاری 38 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «بهزاد محمدی»  با بیان این‌که توسعه هوشمندانه صنعت پتروشیمی با جدیت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی دنبال و پیگیری می شود، افزود: یکی از افتخارات صنعت پتروشیمی برنامه ریزی دقیق نقشه توسعه و اجرا براساس برنامه ریزی است.

وی گفت: در ابتدای سال ۹۹ بهره برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی برنامه‌ریزی و اعلام شد که تا به امروز ۱۴ طرح به‌طور رسمی با فرمان رییس‌جمهوری به بهره برداری رسید و برنامه افتتاح سه طرح باقی‌مانده که به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر همراه شد، در هفته جاری به‌طور رسمی انجام می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه با بهره برداری از این سه طرح، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تعهد افتتاح  ۱۷ طرح پتروشیمی در یک سال عمل کرده است، خاطرنشان‌کرد: طرح متانول سبلان با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال، طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال و طرح اکسیر حلال عسلویه با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال تولید پنتان و هگزان که برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی اجرا شده است، این هفته به طور رسمی افتتاح می‌شوند.

معاون وزیر نفت با بیان این که از سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۹۸ ظرفیت نصب شده این صنعت ۶۵ میلیون تن بود که امروز به ۹۰ میلیون تن افزایش پیدا کرده است، گفت: ۲۵ میلیون تن افزایش ظرفیت در یک سال و رشد ۳۸درصدی حاکی از ثبت رکورد بی نظیر در این صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه NPC معمار توسعه صنعت است، ادامه‌داد: افزون بر برنامه‌های توسعه‌ای باید به این نکته اشاره کرد که پتروشیمی امروز در حوزه ارز آوری، تامین  و عرضه ارز از طریق سامانه نیما پیشتاز است.

وی اضافه‌کرد: تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی حداقل به ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید و با توجه به طرح‌های جهش سوم، طرح‌های پیشران و نیز طرح‌های خوراک ترکیبی سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران متنوع می‌شود و تنوع در سبد محصولات در سال‌های آتی منجر به کاهش واردات محصولات راهبردی پایین دستی خواهد شد.

 محمدی، با بیان اینکه با متنوع شدن سبد محصولات چهره صنعت پتروشیمی نیز تغییر خواهد کرد، افزود: طرح‌های پیشران صنعت در ۶ زنجیره و با ۳۳ طرح تعریف شده در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی تعریف شده اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |