جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 152522 09:18 1400/06/11
ظرفیت برق آبی ترکیه به دلیل خشکسالی ها باز هم زیاد شد

ظرفیت برق آبی ترکیه به دلیل خشکسالی ها باز هم زیاد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ظرفیت برق آبی ترکیه به دلیل خشکسالی ها باز هم زیاد شد

ظرفیت برق آبی ترکیه به دلیل خشکسالی ها باز هم زیاد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، آمار گردآوری شده از سوی خبرگزاری آنادولو نشان می دهد تولید نیروگاههای برق آبی از ژانویه تا ژوییه امسال به ۲۰.۱ درصد از کل تولید نیرو کاهش پیدا کرده است.

تا اواخر ژوییه ۷۳۵ نیروگاه برق آبی در ترکیه برق تولید می کردند. سهم این نیروگاهها از ۱۸۸.۷ میلیارد کیلووات ساعت کل تولید برق ترکیه در مدت هفت ماه، ۲۰.۱ درصد معادل ۳۷.۹ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.

نیروگاههای برق آبی به دلیل کمبود آب که برای نخستین بار در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ بروز کرد، شاهد افت چشمگیر تولید بوده اند.

سهم برق آبی که یکی از پاکترین اشکال تولید برق است، در فاصله ژانویه تا ژوییه سال ۲۰۲۰ به ۳۱.۶ درصد معادل ۵۳.۸ میلیارد کیلووات ساعت از مجموع ۱۷۰.۴ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق رسیده بود.

ظرفیت برق آبی ترکیه تا پایان ژوییه امسال به ۳۱ هزار و ۴۳۶ مگاوات رسید که معادل ۳۲ درصد از کل ظرفیت نیروی نصب شده به میزان ۹۸ هزار و ۲۶۴ مگاوات بود.

برق آبی ۶۰ درصد از کل ظرفیت نیروی تجدیدپذیر نصب شده در ترکیه را تشکیل داد که به ۵۲ هزار مگاوات رسید.

طبق اعلام انجمن بین المللی برق آبی، ترکیه در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت برق آبی اضافه کرد و از این نظر در رتبه دوم پس از چین قرار گرفت.

آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده که ظرفیت برق آبی ترکیه می تواند تا سال ۲۰۲۳ به ۳۴ هزار مگاوات افزایش پیدا کند.

بنا بر آمار انجمن بین المللی برق آبی، ترکیه در میان ۱۰ کشور برتر جهان از نظر بالاترین ظرفیت برق آبی قرار دارد.

بر اساس گزارش دیلی صباح، چین از کل ۱۳۳۰ گیگاوات ظرفیت برق آبی جهان، با داشتن ۳۷۰ هزار مگاوات در رتبه اول، برزیل با ۱۰۳ هزار مگاوات در رتبه دوم و آمریکا با ۱۰۲ هزار مگاوات در رتبه سوم قرار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |