جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 174975 11:04 1400/12/25
طی 3 ماه 10 هواپیمای جدید خریداری شد

طی 3 ماه 10 هواپیمای جدید خریداری شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طی 3 ماه 10 هواپیمای جدید خریداری شد

طی 3 ماه 10 هواپیمای جدید خریداری شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری امروز درباره عملکرد ایرلاین‌ها در نوسازی ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: افزایش و نوسازی ناوگان هوایی کشور مهمترین سیاست سازمان هواپیمایی است و دستور وزیر راه و شهرسازی هم در توسعه ناوگان هوایی کشور است و در چند ماه گذشته تعدادی فروند هواپیمای جدید هم خریداری شده و وارد چرخه شده‌اند.

وی افزود: در 3 ماه گذشته توانستیم 10 فروند هواپیمای جدید خریداری کنیم که متوسط سن این هواپیماها بین 15 تا 20 سال است و در ماه‌های آینده هم درباره نوسازی ناوگان هوایی کشور خبرهای خوبی برای مردم داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار مبنی بر اینکه آیا هنوز هواپیمای 20 سال توسط کشورها خریداری می‌شود که ایرلاین‌های ایرانی نسبت به خرید آن اقدام کرده‌اند، توضیح داد: سن هواپیما موضوع اصلی نیست و در دنیا هواپیماها با سن‌های مختلف فعال هستند و موضوع مهم سلامت و ایمنی هواپیماها است که تمام هواپیماهای خریداری شده بر اساس استانداردهای بین‌المللی بوده است.

محمدی‌بخش تاکید کرد: برای نوسازی ناوگان هواپیمایی منتظر برجام نمانده‌ایم و شرکت‌های هواپیمایی کشورمان نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: البته به طرف‌های غربی اعلام کرده‌ایم که در صورت احیای برجام با بازنگری مفاد قراردادها وارد مذاکرات جدید خواهیم شد اما از آنجایی که طرف‌های غربی بدعهدی متعددی داشتند، برای نوسازی ناوگان منتظر قراردادها با شرکت‌های غربی نخواهیم ماند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر بازنگری قراردادهای ایرباس و بوئینگ چطور خواهد بود و اینکه آیا سازمان هواپیمایی در حال حاضر موافق واردات هواپیماهای ATR هستند، گفت: طبیعی است که بعد از گذشت 5 سال، نوع دیدگاه‌ها متفاوت شده است و باید نظرات کارشناسی جدیدی را در نظر بگیریم و مهمترین بحث ما استمرار خدمات پشتیبانی است.

محمدی‌بخش ادامه داد: هم بنده و هم سایر کارشناسان صنعت هوانوردی مخالف واردات هواپیماهای ATR بوده و هستند و معتقدیم هواپیماهای ATR مناسب اقلیم ایران نبودند و با آن قیمت به درد شرایط اقتصاد ایران نمی‌خوردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |