جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3042 13:29 1393/04/15
طلا چشم انتظار سیاست جدید دومین بازار بزرگ جهان

طلا چشم انتظار سیاست جدید دومین بازار بزرگ جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طلا چشم انتظار سیاست جدید دومین بازار بزرگ جهان

طلا چشم انتظار سیاست جدید دومین بازار بزرگ جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌های طلا در هفته جاری به دلیل روبرو بودن این فلز گرانبها با عوامل مخالف در بازه محدودی نوسان داشته باشد

از میان ۱۸ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی طلای کیتکو، هشت نفر کاهش قیمت، هفت نفر افزایش و سه نفر ثابت ماندن آن را پیش بینی کرده اند.
دولت هند بودجه سالانه را ۱۰ ژوییه مطرح می‌کند و هر گونه نشانه‌ای از احتمال کاهش محدودیت‌های واردات طلا در این کشور می‌تواند به تقویت قیمت طلا کمک کند.
هند دومین بازار مصرف کننده بزرگ طلا در جهان پس از چین به شناخته می‌شود.
با این همه آمار اشتغال آمریکا که احیای اقتصادی این کشور را بارز کرده است، ممکن است به جایگاه طلا به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن لطمه بزند.
بانک استاندارد چارترد در یادداشتی به مشتریانش نوشته است: ریسک جئوپلیتیکی و مخاطرات سیاستی در مناطق مهم تولیدکننده کالا احتمالا بالا باقی می‌ماند و تصور می‌رود ماهیت و سرعت تغییر سیاست در هند همچنان یک نگرانی عمده برای طلا باقی خواهد ماند.
به گفته یکی از کارشناسان سیتی بانک، آمار رشد قوی اشتغال در آمریکا در ماه ژوئن برای بازار طلا منفی است، زیرا نشان می‌دهد تحکیم بیشتر سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا در پیش است که مانع صعود بیشتر این فلز گرانبها خواهد شد.
بهای معاملات آتی طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک روز جمعه با ۵۰ سنت افزایش، ۱۳۲۱ دلار در هر اونس بود.
معاملات طلا برای تحویل فوری که پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا روز پنج شنبه ۱٫۲ درصد افت کرده و به ۱۳۰۹ دلار در هر اونس رسیده بود، روز جمعه ۱۳۱۹ دلار بود.
بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، بانک مرکزی هند ۲۱ مه محدودیت‌های واردات طلا را بیشتر تسهیل کرد و همزمان به بانک‌های داخلی اجازه داد وام‌های طلا برای جواهرسازان تامین کنند.
ازسرگیری وام‌های طلا برای این بخش که در سال ۲۰۱۳ ممنوع شده بود، تامین مالی خرید را برای جواهرسازان راحت‌تر می‌کند.
بانک مرکزی هند پیش‌تر در مارس به پنج بانک بخش خصوصی اجازه داده بود طلا وارد کنند. این اقدام نخستین گام به سمت کاهش محدودیت‌های واردات طلا در این کشور بود.
در حالیکه دولت قبلی هند تعرفه واردات طلا را افزایش داده و واردات این فلز را محدود کرد، انتظار می‌رود دولت جدید این کشور این محدودیت‌ها را تسهیل کند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفته است هر گونه اقدام در مورد طلا نه تنها سیاست و اقتصاد بلکه باید منافع عمومی و بازرگانان را در نظر بگیرد.
واردات طلا و نقره به هند بدنبال محدودیت‌های سخت گیرانه دولتی، ۴۰ درصد در سال مالی ۲۰۱۴-۲۰۱۳ کاهش یافت و به ۳۳٫۴۶ میلیارد دلار رسید. سه بار تغییر در میزان تعرفه واردات و افزایش آن به ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۳ و مشروط شدن خرید به صادرات مجدد، خرید طلا در هند را که سومین اقتصاد بزرگ آسیا به شمار می‌رود به شدت کاهش داد.
در حالیکه واردات رسمی طلا در سال ۲۰۱۳ به ۷۵۰ تن رسید، طبق برآوردهای شورای جهانی طلا، ۲۰۰ تن طلا به صورت قاچاق به هند راه پیدا کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |