پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 149187 10:36 1400/05/06
طلای جهانی امروز چند درصد رشد کرد؟

طلای جهانی امروز چند درصد رشد کرد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طلای جهانی امروز چند درصد رشد کرد؟

طلای جهانی امروز چند درصد رشد کرد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، به دنبال تضعیف دلار قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش داشته و در بالای رقم 1800 دلار تثبیت شد، اما احتیاط سرمایه گذاران در آستانه اعلام نتیجه نشست فدرال رزرو که می تواند در بر دارنده سرنخ هایی در خصوص انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا باشد، رشد قیمت ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1806 دلار رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.4 درصد رشد به 1806 دلار و 90 سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «در آستانه مشخص شدن نتیجه نشست فدرال رزرو سرمایه گذاران به منظور اجتناب از ریسک پذیری اقدام به سرمایه گذاری بیشتر در بازار طلا کرده اند... به طور کلی قیمت طلا در محدوده 1790 تا 1810 دلار قرار دارد.» بیانیه پایانی فدرال رزرو اواخر امروز منتشر خواهد شد و پس از آن قرار است کنفرانس مطبوعاتی رئیس کل بانک مرکزی آمریکا برگزار شود.

پس از اظهارات ماه گذشته مقام های فدرال رزرو در مورد احتمال انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا، قیمت طلا در ماه ژوئن شاهد 7 درصد کاهش بود.

سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی در این زمینه هستند که با توجه به رشد سریع قیمت ها و نظرات مختلف در مورد تهدیدات ناشی از سویه دلتا، بانک مرکزی آمریکا چه زمانی شروع به کاهش حمایت های پولی خود از اقتصاد این کشور خواهد کرد.

به گفته ادوارد میر تحلیلگر موسسه مان کپیتال مارکتس، فدرال رزرو احتمالا اولین برنامه زمانی کاهش خرید اوراق قرضه خود را منتشر خواهد کرد اما برنامه زمانی افزایش نرخ بهره را همچنان به زمانی در آینده موکول خواهد نمود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |