سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 154646 15:17 1400/06/28
طرح واردات خودرو بازار خودرو را به رکود کشاند

طرح واردات خودرو بازار خودرو را به رکود کشاند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح واردات خودرو بازار خودرو را به رکود کشاند

طرح واردات خودرو بازار خودرو را به رکود کشاند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، چند روزی از تصویب طرح واردات خودرو در صحن علنی مجلس می گذرد. طرحی که از همان ساعات نخست تصویب موافقان و مخالفان خاص خود را داشت . برخی بر تأثیر مثبت آن بر بازار خودرو صحبت می کنند و عده ای دیگر عدم زیر ساخت کافی برای اجرای طرح را بیان و اعلام می‌کنند در شرایط فعلی نتایج قابلی توجهی نخواهد داشت.

اما از آن طرف واکنش بازار خودرو نسبت به این طرح قابل توجه است. فعالان بازار خودرو معتقدند در طول چند ماه اخیر بازار خودرو در رکود مطلق قرار داشت و در دو هفته اخیر تاحدودی معاملات به بازار برگشته بود اما زمزمه آزادسازی واردات خودرو باعث شده تا همه به نوعی منتظر ارزانی خودرو باشند و دست از معاملات بکشند.

امروز فقط آن دسته از افرادی که نیاز ضروری به فروش خودرو دارند اقدام به معامله کرده و مابقی تمایلی به فروش خودرو ندارند. مصرف کنندگان هم خوش بین به کاهش قیمت ها هستند و خبری از رونق در خرید و فروش نیست.

به اعتقاد فعالان بازار پیش از اعلام طرح واردات خودرو مالکان خودروهای خارجی تصور می کردند خودروهای عتیقه در اختیار دارند و قیمت های نجومی را برای آنها مطرح می کردند همین افراد امروز احساس خطر کرده و نمی دانند سرنوشت سودهای بالایی که از فروش خودروهای کارکرده خارجی کسب می کردند چه خواهد شد.

بررسی بازار خودروهای خارجی نشان از آن دارد که طی چند روز اخیر خودروی 1 میلیاردی حدود 200 میلیون تومان، خودروی 2 میلیاردی حدود 300 میلیون تومان و خودروهای بالای 3 میلیارد و نیم بالای 450 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده اند.

 در حال حاضر النترای 1 میلیارد و 400 میلیونی تومانی به 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و سانتافه 2 میلیارد و 100 میلیون تومانی به 1 میلیارد و 800 هزار تومان رسیده است.

علاوه بر رکود رد فروش خودروهای خارجی در محصولات داخلی هم بازار شاهد کاهش معاملات است وحتی در برخی از محصولات کاهش قیمت هایی هم به وجود آمده است. بر همین اساس  پراید 111 با قیمت 153 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 250 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 304 میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت 281 میلیون تومان،  سمند ال ایکس 247 میلیون تومان، تیبا 2 با قیمت 160 میلیون تومان، دنا با قیمت 328 میلیون تومان و رانا پلاس 273 میلیون تومان به فروش می رسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |