پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 195035 12:48 1401/06/20
طرح مبارزه با دلالان ارزی آغاز شد

طرح مبارزه با دلالان ارزی آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح مبارزه با دلالان ارزی آغاز شد

طرح مبارزه با دلالان ارزی آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی توضیح داد: طرح مبارزه با دلالان ارزی به منظور انضباط بخشی و از بین بردن بسترهای تخلفاتی، پایش، نظارت، رصد و کنترل بازار ارز در دستورکار این پلیس قرار گرفت و با استفاده از امکانات با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخلان بازار ارز هفته گذشته اجرا گردید.

وی عنوان داشت: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی نسبت به اجرای طرح مذکور با هماهنگی قضائی و همکاری یگان امداد با به‌کارگیری ۲۰ اکیپ عملیاتی و استفاده از تعداد ۸۰ نفر کارکنان در نقاط هدف اجرا گردید.

این مقام انتظامی افزود: در پی نشر اخبار مرتبط با مشکلات در توافقات بین‌المللی، دلالان با انتشار پالس‌های منفی درصدد افزایش نرخ ارز هستند، راه‌پیمایی و مراسم اربعین حسینی در اوضاع فعلی نیز فشار برای تقاضای سهمیه دلار در بازار را تشدید کرده است.

کارآگاه بهرامی گفت: بنا بر دلایل اعلامی عده‌ای سودجو و فرصت طلب با سو استفاده از موقعیت، موجبات تلاطم دربازار ارز و افزایش قیمت ارز را فراهم می‌نمایند. که در این راستا ۱۴ فقره پرونده تشکیل، ۱۷ نفر متهم دستگیر و مقدار ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۰۶ واحد ارز کشف و به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: یکی از معضلات اساسی که جامعه در شرایط فعلی با آن درگیر است و با معیشت مردم به‌صورت مستقیم در ارتباط می‌باشد بالا رفتن قیمت ارز به دلیل سوداگری افراد منفعت طلب می‌باشد با توجه به اینکه ارز کالای سرمایه‌ای نبوده و فقط کسانی‌که نیاز به ارز دارند باید آن را تهیه کنند لیکن شاهد هستیم که عده‌ای سودجو با سفته بازی اقدام به خرید و فروش، احتکار به انگیزه بالارفتن قیمت می‌کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |