پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 136852 14:59 1399/12/23
طرح جدید برای توسعه سرمایه گذاری در کشور در دستور وزارت صمت قرار گرفت

طرح جدید برای توسعه سرمایه گذاری در کشور در دستور وزارت صمت قرار گرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح جدید برای توسعه سرمایه گذاری در کشور در دستور وزارت صمت قرار گرفت

طرح جدید برای توسعه سرمایه گذاری در کشور در دستور وزارت صمت قرار گرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، سعید زرندی در این خصوص گفت: روند تشکیل سرمایه در کشور کاهشی بوده، لذا دغدغه ای برای آینده وضعیت سرمایه گذاری در بخش تولید وجود دارد.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام اول تعیین صنایع پیشران، تشکیل شرکت های سهامی عام پروژه، بهره گیری از ظرفیت های بازار سرمایه و… برای هدایت سرمایه ها بسوی تولید را از سال گذشته پیگیری و در دستور کار خود قرار داد.

معاون طرح و برنامه افزود: در گام دوم، توسعه سرمایه گذاری را با طرحی به عنوان "اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر" و به عبارت بهتر، ورود بزرگان به بخش سرمایه گذاری وارد مرحله اجرا کرده ایم.

زرندی تاکید کرد: معتقدیم، توسعه اقتصادی کشور باعنایت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری ‌های مولد بر مبنای مزیت‌های رقابتی و تکمیل زنجیره ارزش است و باتوجه به توان فنی، مالی و سوابق اجرایی مؤثر شرکت‌های بزرگ و موفق در عرصه تولید و صادرات، نقش‌آفرینی آنها در این موضوع حائز اهمیت ویژه است.

زرندی افزود: شرکت های برتر با توجه به توان فنی، مالی و سوابق اجرایی در عرصه تولید و صادرات، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده رتبه بندی شده و 100 شرکت اصلی شناسایی شده اند.

معاون طرح و برنامه گفت: این رتبه‌بندی از بین بنگاههای صنعتی و معدنی در کشور انجام شد و در نهایت ۱۰۰ شرکت برتر برای اجرای پروژه‌های مهم شناسایی و انتخاب شدند که از این تعداد ۳۹ شرکت دربخش پتروشیمی و شیمیایی فعال هستند، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین سازی فعالیت دارند.

وی توضیح داد: بر این اساس بر هرکدام از این شرکتها ، پروژه های را به طور مشخص ، تعریف کرده ایم.

زرندی گفت: برای هرکدام از این شرکتها تفاهم نامه ای جدا به امضا خواهد رسید و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعهداتی برای این اجرای این سرمایه گذاری برای شرکتها خواهد داشت.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: این تفاهم نامه برای ایجاد اعتماد بیشتر به سرمایه گذار، به امضای مسئولین ارشد وزارتخانه ،مسئولین استانی، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

زرندی اعلام کرد: اولین تفاهم نامه، این هفته بین 5 سرمایه گذار در بخش صنعت و معدن به امضاء خواهد رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |