جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 128725 16:40 1399/10/21
طرح جامع توسعه بندر لنگه تصویب شد

طرح جامع توسعه بندر لنگه تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح جامع توسعه بندر لنگه تصویب شد

طرح جامع توسعه بندر لنگه تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد راستاد در نشست هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌های توسعه تجارت دریایی بندرهای غرب هرمزگان اظهار داشت: پیش بینی‌هایی در حوزهای مختلف زیربنایی و تجهیزاتی در قالب طرح جامع توسعه بندر لنگه انجام شده که به عنوان سند بالادستی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بندر لنگه، یکی از بندرهای بسیار فعال، پویا و با بهره‌وری بالا است که در حوزه تجارت دریایی اثرگذار است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که تحریم کنندگان ایران تلاش می‌کنند بازرگانی و تجارت کشور دچار محدودیت و انسداد شود، بندر لنگه با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری را در زمینه صادرات غیرنفتی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش صادرات غیرنفتی نتیجه تلاش فعالان اقتصادی است و باید از همه آنها تقدیر کرد، ابراز داشت: به وضعیت موجود بندر لنگه که شرایط مناسبی هم دارد، بسنده نخواهیم کرد و در این راستا؛ توسعه، بهسازی و تجهیز این بندر به گونه‌ای رقم خواهد خورد که زمینه رقابت پذیری بندرلنگه افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آسفالت معابر بندر لنگه در راستای مسئولیت های اجتماعی، اظهار داشت: در این زمینه؛ مطالعاتی صورت گرفته و مجوزهای زیست محیطی آن نیز در آستانه صدور است و تلاش خواهیم کرد مزاحمت‌های ترافیکی ورود و خروج به بندر را برای فضای شهری به حداقل برسانیم.

درپی مکان اختصاصی برای بندرهای واقع در محدوده شهری هستیم
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مشکلاتی در برخی از بنادر تجاری کشور وجود دارد که توسعه این بنادر در محدوده شهری محصور شده و به همین دلیل هرجایی که امکان داشته باشد به دنبال دسترسی اختصاصی هستیم و این امر برای بندر لنگه نیز صدق می‌کند.

وی به فرصت‌های ایجاد شده برای شناورهای فلزی و اشتغال ملوانان بومی بر روی این شناورها اشاره و اذعان داشت: چنانچه ملوانان؛ گواهینامه شناورهای چوبی دارند، برای ادامه فعالیت؛ آن را تبدیل به گواهینامه شناورهای فلزی کنند و سازمان بنادر در این زمینه همکاری‌های لازم را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بهسازی و نوسازی ناوگان سنتی به فلزی، گفت: مصوبه‌ای به تازگی در کمیسیون اقتصاد و سپس در دولت مطرح شده که به چگونگی این امر می‌پردازد و آنچه مسلم است سازمان بنادر؛ آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی؛ آمادگی اعطای تسهیلات به متقاضیان بهسازی و نوسازی شناور از محل وجوه اداره شده با حداقل سهم آورده وحداکثر یارانه را به شرط سفارش به شناورسازان داخلی دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، احداث اسکله و ناحیه(زون) گردشگری را از اقدام‌های سازمان بنادر در بندرهای غرب هرمزگان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد که در کنار تجارت دریایی؛ از ظرفیت گردشگری دریایی که برای تحقق آن مطالعات جامعی صورت گرفته است، بهره ببریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |