پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 112519 11:39 1399/07/01
طرح تفصیلی منطقه دیریفارم تصویب شد

طرح تفصیلی منطقه دیریفارم تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح تفصیلی منطقه دیریفارم تصویب شد

طرح تفصیلی منطقه دیریفارم تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، مجید رحیمی قشقایی با بیان اینکه دیریفارم با ۴۰۰ هکتار در مرکز ثقل منطقه و بین شهرستان‌های آبادان و خرمشهر قرار دارد، تصریح کرد: دیریفارم از امتیاز مجاورت با فرودگاه بین المللی آبادان برخوردار است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد در طرح جامع منطقه آزاد اروند به عنوان سایت شهر فرودگاهی و فضای کسب و کار (بیزینس سنتر) منطقه تعریف شده است.

وی تصویب این طرح را گامی مهم در جهت اقدامات توسعه ای  همچون پروژه های آماده سازی شبکه تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات را برای این منطقه عنوان کرد.

این مقام مسئول برنامه ریزی برای کاربری اراضی و تکمیل شبکه معابر در طرح تفصیلی منطقه دیریفارم را اقدامی مثبت دانست و اذعان داشت: طرح تفصیلی دیریفارم  با این دید مورد بازنگری قرار گرفت و در شورای مدیران سازمان منطقه آزاد به تصویب رسید که کاربری هایی که در طرح جامع تعریف شده اجرایی خواهد شد.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت های سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به افزایش ارزش افزوده اراضی به عنوان دیگر مزیت تصویب طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: مالکیت دولتی این اراضی باعث می شود ارزش افزوده این زمین ها که متعلق به مردم و بیت المال است، افزایش یابند و می توان سرمایه گذاران جدید را در حوزه های تجاری اقتصادی و خدماتی در این منطقه مستقر کرد.

وی استقبال سرمایه گذاران از استقرار در محدوده دیریفارم را یادآور شد و آن را از دیگر نقاط قوت برای این منطقه دانست و افزود: مجتمع فرهنگی، اداری سازمان منطقه آزاد اروند، مرکز نمایشگاه های بین المللی و مرکز تجاری، تفریحی گلکسی سنتر، مجتمع تجاری- اداری و برج های سه قلو از پروژه های ملموسی هستند که در محدوده دیریفارم جانمایی و درحال اجرا هستند. که این پروژه ها توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و بعضا با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند انجام می شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |