جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 112065 10:25 1399/06/20
طرح برق امید؛ الگویی برای بخش‌های آب و گاز

طرح برق امید؛ الگویی برای بخش‌های آب و گاز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح برق امید؛ الگویی برای بخش‌های آب و گاز

طرح برق امید؛ الگویی برای بخش‌های آب و گاز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، شهباز حسن‌پور بیگلری با بیان اینکه در اسلام بر عدم اسراف و تبذیر، سفارش بسیاری شده و با توجه به این فرهنگ اسلامی، هرتلاشی برای جلوگیری از شیوع فرهنگ مصرف گرایی ستودنی و قابل تقدیر است، اظهار داشت: متاسفانه از مدت‌ها پیش و به ویژه در پیش از انقلاب برای مصرف‌گرا کردن مردم ایران تلاش شد، این درحالی است که براساس آموزه‌های دینی، مردم باید تولیدگرا باشند.

وی با انتقاد از روند افزایشی مصرف حامل‌های انرژی افزود: متاسفانه این روند باعث شده تا دولت نیز دچار مشکلاتی شده و مجبور به پرداخت یارانه‌های هنگفتی برای متعادل کردن قیمت حامل‌های انرژی و آب و دسترسی همگانی به این خدمات و کالاها شود که هزینه‌های سرسام‌آوری را به کشور تحمیل کرده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس طرح برق امید را قابل تسری به سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و گفت: این طرح با توجه به قابلیت‌های خوبی که دارد می‌تواند به عنوان یک الگو در سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند گاز، آب و… نیز به کار رود.

وی اظهارداشت: صنعت برق از جمله بخش‌هایی در کشور است که از گذشته زیرساخت‌های اندازه‌گیری و پایش مناسب و قابل اتکایی داشته است، طبعا برنامه‌ای که برای اجرای این طرح تدوین شده نیز بر اساس همین آمار و ارقام است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در کنار این موضوع، ما در دو سال اخیر شاهد اجرای موفق برنامه پیک‌سایی و مدیریت پیک بار برق بودیم که همین موضوعات، تحقق هدف‌گذاری فوق را قابل دسترس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که امید به اجرای صحیح این طرح را ایجاد می‌کند این است که در دوره فعلی مدیریت وزارت نیرو، سطح برنامه‌ریزی فعالیت‌ها به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کرده که نمونه بارز آن پویش الف-ب-ایران است و جزء اقدامات ماندگار و مهم دولت دوازدهم به شمار می‌رود.صرف این نکته که دستگاهی، برنامه مدونی برای افتتاح هفتگی طرح‌های اجرایی خود اعلام کند و بر همان اساس و طبق برنامه هم طرح‌ها را به اتمام رساند، دستاورد بسیار مهمی است.

حسن‌پور اظهار امیدواری کرد که این طرح الگویی را برای تشویق‌ مصرف‌کنندکان به کاهش و مدیریت مصرف و همچنین حرکت دستگاه‌های خدمات‌رسان به سمت توسعه عدالت اجتماعی ایجاد کند . وی یادآور شد: با اجرای طرح برق امید، سطح مشخصی از الگوی مصرف برق تعیین و هزینه خدمات ارائه شده برای مشترکانی که مصارف‌شان کمتر از الگو باشد، با تخفیف صد درصد محاسبه خواهد شد و نهایتاً مشترکینی که در رده‌های بالای مصرف دسته‌بندی می‌شوند، هزینه بیشتری بابت خدمات دریافتی باید بپردازند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |