جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 123461 13:34 1399/09/17
طرح‌های ویژه بانک مهر ایران برای دانشجويان

طرح‌های ویژه بانک مهر ایران برای دانشجويان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح‌های ویژه بانک مهر ایران برای دانشجويان

طرح‌های ویژه بانک مهر ایران برای دانشجويان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، سال‌های دانشجویي دوران سرمايه‌گذاري بر روي خودشان است. اين سرمايه‌گذاري در سال‌هاي پس از تحصيل و ورود به بازار کار به‌واسطه تخصصي که در سال‌هاي دانشجويي به‌دست آمده، بازدهي خود را نشان مي‌دهد. دانشجويان معمولاً به‌طور تمام وقت مشغول به تحصيل هستند و در نتيجه، امکان داشتن شغل و درآمد را ندارند. به مناسبت فرا رسيدن ۱۶ آذر «روز دانشجو» خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانك مهر ايران در حوزه دانشجويي و آموزش عالي را بررسي كرديم، در ادامه بخشي از آن را مطالعه مي‌كنيد.

دانشجویان زیر چتر حمایت بانک مهر ایران

مخارج دوران دانشجویی را معمولاً خانواده‌ها تأمین می‌کنند، اما بعضي از دانشجويان هستند که به مشاغل دانشجويي در دانشگاه‌ها روي مي‌آورند يا به کارهاي پاره‌وقت خارج از دانشگاه مشغول مي‌شوند تا بتوانند از عهده مخارج خود برآيند.

تحصیل در دانشگاه حتی برای دانشجویان دوره روزانه هم رايگان نيست. تهيه کتاب‌هاي درسي و هزينه‌هاي رفت‌وآمد، بخش مهمي از فهرست هزينه‌هاي دوران دانشجويي است. هزينه‌هاي اقامت در خوابگاه، خوراک و همين‌طور تهيه بليت براي رفت و برگشت به خانه نيز به فهرست هزينه‌هاي دانشجوياني اضافه مي‌شود که در دانشگاه‌هاي شهرهاي ديگر مشغول تحصيل هستند.

دوره‌های شبانه، غیرانتفاعی، علمی‌-کاربردي، پيام‌ نور و آزاد بر اساس رشته تحصيلي و نوع دانشگاه، هزينه بيشتري را به دانشجويان و خانواده‌هايشان تحميل مي‌کنند. اين هزينه‌ها گاهي آنقدر زياد مي‌شود که روي تصميم آن‌ها براي ادامه تحصيل نيز، تأثير مي‌گذارد.

این در حالی است که درآمد بسیاری از دانشجويان و خانواده‌هايشان کفاف اين هزينه‌ها را نمي‌دهد و راه‌حلي که بتواند با کمترين تأثير بر وضعيت تحصيلي و علمي دانشجويان، هزينه‌هاي آن‌ها را در اين دوران پوشش دهد، به‌سختي پيدا مي‌شود.

کمک‌هزینه تحصیلی در دوران دانشجویي

کمک هزینه‌های تحصیلی مي‌توانند به‌عنوان يکي از راه‌حل‌هاي پيشنهادي مطرح شوند، اما منابع لازم و کافي براي تأمين اين كمك‌هزينه‌ها با توجه به جمعيت تقريباً چهار ميليوني دانشجويان كشور، چندان آسان نيست.

البته، وزارت علوم سال‌هاست که با استفاده از منابع صندوق رفاه دانشجویی با اولویت‌بندی دانشجويان، کمک‌هزينه‌هاي تحصيلي را در قالب وام‌هاي دانشجويي پرداخت مي‌کند تا بخشي از اين هزينه‌ها را پوشش دهد، اما منابع اين صندوق تنها بخشي از جمعيت دانشجويان كشور را تحت پوشش قرار مي‌دهد و همه دانشجويان نمي‌توانند از اين كمك‌ها در طول دوران تحصيل خود بهره‌مند شوند. از طرف ديگر با توجه به اينكه افراد در دوران دانشجويي امكان اشتغال تمام وقت را ندارند، تسهيلات رايج بانكي به دليل كارمزدهاي بالا گزينه مناسبي براي آن‌ها نيستند.

وام دانشجویی بانک مهر ایران

تسهیلات مناسب برای دانشجویان، وام‌های کم‌هزينه و ارزان‌قيمت با دوره پرداخت طولاني‌مدت هستند و اين همان ويژگي است که وام‌هاي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از آن‌ها برخوردار است. اين بانک، علاوه بر تفاهم‌نامه‌هايي كه با صندوق رفاه دانشجويي براي تأمين منابع وام‌هاي تسهيلاتي منعقد كرده، تفاهم‌نامه‌هاي مختلفي را با بسياري از دانشگاه‌ها به امضا رسانده است.

بانک مهر ایران در نخستین گام، نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه دانشجویي را از چهار درصد به سه درصد کاهش داده است. گام بعدي اين بانک براي بهره‌مندي دانشجويان از كمك‌هزينه‌هاي تحصيلي، امضاي تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت، صندوق رفاه دانشجويان دانشگاه آزاد، همكاري با دانشگاه پيام نور و دانشگاه علامه طباطبايي است.

بانک مهر ایران در خدمت رفاه دانشجویان

در تفاهم‌نامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، این بانک بخشي از منابع خود را براي اعطاي وام شهريه به دانشجويان، در اختيار صندوق قرار مي‌دهد. در طول مدت اين همکاري چهار ساله، ۳۲۰ ميليارد تومان از منابع بانک مهر ايران، به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه دانشجويي به دانشجوياني پرداخت خواهد شد كه توسط صندوق رفاه دانشجويي وزارت علوم معرفي شوند.

کارمزد این تسهیلات، سه درصد و حداکثر در طول هشت مرحله در دوران تحصیل به دانشجویاني که صندوق رفاه دانشجويي به بانک مهر ايران معرفي كند، پرداخت مي‌شود. مبلغ اين تسهيلات، متناسب با مقطع تحصيلي و تا سقف ۲۰ ميليون تومان است.

در این تفاهم‌نامه، با مشارکت بانک مهر ایران، توان تسهیلات‌دهی صندوق رفاه دانشجويي وزرات علوم، دو برابر شده و دانشجويان بيشتري مي‌توانند از تسهيلات ارزان‌قيمت قرض‌الحسنه در طول دوران تحصيل خود بهره‌مند شوند.

حمایت از دانشجویان دوره‌های دستیاري پزشکي

بانک مهر ایران همچنین تفاهم‌نامه‌ای با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دارد و در چارچوب آن به دانشجويان دوره‌هاي دستياري پزشکي و Phd تسهيلات پرداخت مي‌کند.

این تفاهم‌نامه برای پوشش ۱۵ هزار نفر از دانشجویان دوره‌های دستياري پزشکي و Phd برنامه‌ريزي شده و مبلغ آن براي هر فرد بين ۱۰ تا ۱۵ ميليون تومان خواهد بود. کارمزد اين تسهيلات ۴ درصد و بازپرداخت آن ۴۸ ماه به‌ علاوه يک سال استراحت است.

کمک‌هزینه تحصیلی بانک مهر ایران براي دانشجويان دانشگاه آزاد

در تفاهم‌نامه میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه آزاد، دانشجویان همه مقاطع تحصیلي در تمام واحدهاي اين دانشگاه در استان‌هاي مختلف کشور، امکان استفاده از تسهيلات قرض‌الحسنه دانشجويي را دارند. بر اين اساس هر دانشجو مي‌تواند تا سقف ۲۰ ميليون تومان از تسهيلات قرض‌الحسنه بانک مهر ايران با كارمزد سه درصد و دوره بازپرداخت دو تا چهار ساله استفاده كند.

تفاهم‌نامه بانک مهر ایران با دانشگاه پیام نور

در تفاهم‌نامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دانشگاه پیام نور، دانشجویان با معرفی‌نامه از دانشگاه محل تحصيل خود مي‌توانند به يکي از شعب اين بانک مراجعه کنند و در خواست وام دانشجويي بدهند. سقف وام دانشجويي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران براي دانشجويان دانشگاه پيام نور، حداكثر ۲۰ ميليون تومان است. ديگر مزيت اين تفاهم‌نامه براي دانشجويان دانشگاه پيام نور، دريافت وامي است كه تقريباً برابر با كل شهريه دوران تحصيلشان است.

همچنین، تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مي‌توانند براي خريد تجهيزات آموزشي مورد نياز خود ضمن مراجعه به شعب بانک مهر ايران در سراسر کشور، کالاکارت دريافت كنند.

این اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران باعث می‌شود دانشجویان نگراني‌هاي کمتري براي تأمين هزينه‌هاي دوره تحصيل خود داشته باشند. با دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه بانک مهر ايران، دانشجويان نياز کمتري به كار در زمان تحصيل دارند و مي‌توانند با تمركز روي تحصيل خود، نتايج بهتري بگيرند و اين بر آموزش‌پذيري آن‌ها و سپس عملكردشان در شغل خود نيز اثرگذار است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |