پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 9788 15:08 1393/11/10
ضرورت حمایت های بیمه ای در درمان بیماری ها

ضرورت حمایت های بیمه ای در درمان بیماری ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ضرورت حمایت های بیمه ای در درمان بیماری ها

ضرورت حمایت های بیمه ای در درمان بیماری ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه اجتماعی : وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از نبود حمایت های بیمه ای و غیر بیمه ای در خصوص برخی از بیماری ها گفت:ا

میدواریم بر اساس آنچه که رییس جمهور در جلسه اخیر هیات وزیران گفتند نظام سلامت به سمتی پیش رود که مردم به دلیل بیماری فقیر نشوند و در عین حال با پیشگیری بیمار نشوند.
دکتر سید حسن هاشمی در دومین نشست سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت که با رویکرد بهداشت برگزار شد؛ پس از شنیدن سخنان و نقطه نظرات ۱۷ نفر از مدیران و نمایندگان سازمانها و انجمن های مردم نهاد در حوزه سلامت با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت:به همه شهدایی که برای استقلال و آزادی کشور جان خود را از دست دادند و یا مجروح شدند ادای احترام می کنیم و امیدواریم در راستای تحقق آرمان های آنها گام برداریم.

دکتر هاشمی با ابراز تاسف از نبود حمایتهای بیمه ای و غیر بیمه ای در خصوص برخی از بیماریها گفت: امیدواریم بر اساس آنچه که رییس جمهور در جلسه اخیر هیات وزیران گفتند نظام سلامت به سمتی پیش رود که مردم به دلیل بیماری فقیر نشوند و در عین حال ان شاءالله بیمار نشوند.
وزیر بهداشت با با بیان اینکه برخی از بیماری ها از جمله بیماریهای روانی نیاز جدی به حمایت های بیمه ای دارند، گفت: در صوررتی که فردی به این گونه بیماری ها مبتلا می شود، کل اعضای خانواده دچار مشکل می شوند و آرامش و یا حتی امنیت ندارند و درعین حال نه از تخت بیمارستانی و نه حمایت بیمه ای برخودارند و حمایتهای بیمه ای از اینگونه بیماران حداکثر دو هفته است.
وی افزود : برای بیماریهایی مانند آلزایمر و یا اوتیسم هم هیچ اقدامی از سوی هیچ دستگاهی صورت نگرفته است.

درخواست وزیربهداشت از قوه قضائیه درباره پالم
وزیر بهداشت ضمن اشاره به اعلام اسامی متخلفان پرونده پالم به دستگاه‌های مربوطه گفت: از قوه قضائیه و دادستان محترم خواهشم آن است با مواردی که گزارش شده را هر طور صلاح می دانند برخورد کنند تا مردم باورشان شود که اگر در حوزه سلامت کوتاهی یا قصوری وجود داشته باشد به شدت مورد برخورد مسئولان قرار می‌گیرد.
دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به هشدارهایی که پیش از این وزارت بهداشت درباره استفاده غیر مجاز از روغن گیاهی پالم در برخی از صنایع لبنی داده بود گفت: صحبت‌هایمان راجع به روغن پالم گلایه‌هایی را در پی داشت اما این موضوع برکاتی را به دنبال داشت به طوری که عدم استفاده از مواد لبنی پرچرب در بالغین به کاهش واردات کره و در عین حال به افزایش صادرات منجر شد. همچنین قیمت‌ها در بیرون مرزها نیز افزایش یافت در مجموع این صحبت‌ها هم به نفع سلامت مردم شد و هم به نفع دامداران.
وی تاکید کرد: آنچه که اکنون به عنوان شیر و مواد لبنی مکانیزه در دسترس مردم قرار می‌گیرد همراستا با استانداردهای بین‌المللی است. مردم باید بدانند که شیر در سبد غذایی روزانه بسیار ضروری است و در عین حال نوعی سرمایه‌گذاری برای سلامتی در آینده است.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر مصرف روزانه دو لیوان شیر در هر فرد ایرانی ادامه داد: قرار گرفتن شیر و لبنیات در سبد غذایی روزانه امری بسیار ضروری است. این در حالی است که سرانه مصرف شیر و لبنیات در ایران نسبت به همسایگانمان بسیار پایین است. به عنوان مثال سرانه مصر شیر و لبنات در ایران ۵۰ درصد کمتر از ترکیه است این در حالی است که دام‌ها و تولیدات لبنی ما بی‌نظیر است و در این زمینه باید از تولیدگران قدردانی کرد.
وی درباره اظهارات اخیر دادستانی مبنی بر لزوم اعلام اسامی متخلفان پرونده پالم از سوی وزارت بهداشت گفت: ما اسامی متخلفان را به دستگاه‌های مربوطه ارائه کرده‌ایم. خواهشم از قوه قضائیه و دادستانی محترم آن است که موارد گزارش شده را هرطور که صلاح می‌دانند برخورد کنند تا مردم باورشان شود که اگر در حوزه سلامت کوتاهی و قصوری وجود داشته باشد به شدت با آن برخورد می‌شود.
هاشمی مجدد تاکید کرد: ما لیست متخلفان را به دستگاه‌های مسئول معرفی کرده‌ایم من فکر می‌کنم انتظار همه دامداران و کسانی که در این حرفه با شرافت خدمت می‌کنند آن است که اگر موردی هم وجود داشته معرفی و برخورد شود چرا که ساحت و دامن این افراد از چنین مسائلی پاک است. تقریبا می‌توان گفت که کار در حوزه تولید مواد لبنی کاری جهادی، خالصانه، صادقانه و در جهت سلامت مردم است.
شناسایی ۲۳۱ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت
سید محمد هادی ایازی نیز در دومین نشست سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت ضمن اعلام این خبر و در ارایه گزارشی از فعالیت های حوزه امور مشارکت های اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد گفت:جلسات سازمانهای مردم نهاد هر سه ماه یک بار تشکیل می شود و همچنین به منظور اجرایی کردن تصمیمات، کارگرههای بهداشت، غذا و دارو ، آموزش و پژوهش و درمان تشکیل شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی ، سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت همچنین از تشکیل ۷ جلسه در شورای راهبردی سلامت خبر داد و گفت: ۴۴ مصوبه در این شورا به تصویب رسیده است.
دکتر ایازی به فعال سازی دانشگاههای علوم پزشکی و شناسایی ۲۳۱ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در سطح استانها اشاره کرد و گفت: در سفر به برخی از استانها جلساتی با سازمانهای مردم نهاد فعال در این استانها داشته ایم و اخیرا در سفر به استان هرمزگان جلسه خوبی با انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در این استان داشتیم و می توانیم از ظرفیت این انجمن استفاده نماییم.
گفتنی است در این نشست که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیاری معاون بهداشت و بهمن مشکینی مشاور وزیر و معاون سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور برگزار شد، ۱۷ نفر از مدیران و نمایندگان انجمن ها از جمله انجمن ارتقای بهداشت روان، انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا، انجمن جامعه ایمن، انجمن صرع، انجمن آلزایمر، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، انجمن بیماران نادر، انجمن اوتیسم ایران، انجمن تالاسمی ایران وکانون سلامت بانوان ایرانی به بیان نقطه نظرات و همچنین مشکلات بیماران تحت پوشش خود پرداختند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |