چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 123629 12:19 1399/09/18
ضرورت افزایش کیفیت و استمرار نظارت فعالیت های گردشگری برای دوران پساکرونا

ضرورت افزایش کیفیت و استمرار نظارت فعالیت های گردشگری برای دوران پساکرونا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ضرورت افزایش کیفیت و استمرار نظارت فعالیت های گردشگری برای دوران پساکرونا

ضرورت افزایش کیفیت و استمرار نظارت فعالیت های گردشگری برای دوران پساکرونا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، حمیدرضا مومنی در این جلسه با تبریک انتصاب علیرضا امری کاظمی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قشم، این اتفاق را فرصت خوبی جهت برنامه ریزی و توسعه فعالیت های این حوزه دانست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: افزایش کیفیت خدمات در حوزه ها و بخش های مختلف صنعت گردشگری یکی از مهمترین برنامه ها و اولویت های پیش رو جهت افزایش رضایت مندی گردشگران نقاط مختلف جزیره قشم است.
وی ادامه داد: مساله دیگری که باید با دقت برای اجرای آن برنامه ریزی کرد، موضوع استمرار نظارت به ارائه دهندگان خدمات گردشگری و تداوم این نظارت ها و حرکت به سوی استانداردسازی خدمات و محصولات ارائه شده در این حوزه می باشد.
مومنی با بیان اینکه تمام واحدهای گردشگری فعال در منطقه آزاد قشم باید مراحل اخذ مجوز را مطابق قانون سپری کنند، خواستار پیگیری و معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضای و صاحب صلاحیت در این حوزه شد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ هدف از راه اندازی و رونق واحدهای بومگردی در نقاط مختلف جزیره، کمک به اقتصاد جوامع محلی و روستاها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط خوب و همراهی جوامع محلی با سازمان منطقه آزاد قشم توانسته زمینه ساز رونق و توسعه گردشگری در جزیره باشد.
مومنی تصریح کرد: طرح ها و برنامه های حوزه گردشگری باید با هدف آماده سازی و زیباسازی جزیره برای دوران پساکرونا و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در دستور کار قرار بگیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در سی و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم، درباره آخرین وضعیت پروژه های قابل افتتاح ریاست جمهوری در بهمن ماه سال جاری در جزیره قشم نکاتی را مطرح کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تاکید کرد: آمارها و عملکرد مدیریت های مختلف طی سال های گذشته باید در کوتاه ترین زمان ممکن بروز شده و بانک اطلاعاتی پروژه ها و طرح های اجرایی شده آماده شود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی های جهت تامین منابع مالی مورد نیاز برای انجام پروژه های نیمه تمام صورت گرفته، افزود: بخش های سازمان منطقه آزاد قشم باید با تمامی قوا فعالیت و برنامه های خود را اجرایی کنند.
مومنی در ادامه با اشاره به سفر هفته گذشته نایب رییس اول و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به قشم، خاطرنشان کرد: این نمایندگان پس از آشنایی با پروژه های کلان اقتصادی، عمرانی و زیربنایی نقاط مختلف جزیره که طی سال های گذشته آغاز و اجرایی شده، رضایت خود را از پیشرفت های سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در پایان سفر نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رشد پروژه های اقتصادی و زیربنایی قشم را بی نظیر دانسته و اعلام کردند که نتیجه اجرای این پروژه ها و حرکت پرشتاب برای ایجاد توسعه متوازن در تمامی نقاط جزیره به خوبی قابل مشاهده است.
براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه عابدین سعادت فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم به بیان توضیحاتی پیرامون مصوبات نشست های قبلی پرداخت و دستور کار سی و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم را تشریح کرد.
در بخش دیگری از این جلسه مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و شرایط بیماران مبتلا به این ویروس در جزیره قشم پرداخت.
در ادامه سی و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم، حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی پیرامون تولید محتوای خبری صورت گرفته در هفته گذشته توسط این مجموعه را ارائه کرد.
همچنین محمدرضا عباسی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی درباره وضعیت زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط حال حاضر و در طرح تحقیقاتی و برنامه جامع سوئکو (فصل سیزدهم) پرداخت.
ارائه گزارش تطبیقی شاخص های عملکرد مدیریت صمت با شاخص های اقتصاد مقاومتی توسط محمدمهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم بخش دیگری از سی و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم بود.
در ادامه غلامرضا دهقانی زاده مدیر فرودگاه بین المللی قشم به بیان توضیحاتی را پیرامون پیش بینی و برنامه ریزی جهت جانمایی، تجهیزات و توسعه فرودگاه قشم در سال های آینده پرداخت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |