پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1484 13:38 1393/02/05
ضرورت استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

ضرورت استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ضرورت استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

ضرورت استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید براینکه ضرورت استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بر کسی پوشیده نیست، گفت: در آینده تعاملات بیشتری در حوزه اقتصادی با دنیا خواهیم داشت .
علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین همایش استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی که با حضور جمع کثیری از فعالان اقتصاد ایران در پژوهشگاه نیرو برگزار شد به ضرورت‌های استفاده از این استاندارد بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: پس از بهبود فضای بین‌المللی، تعامل اقتصاد ایران به خصوص در بازار سرمایه با دیگر کشورها در دنیا افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد:‌ اکنون ضرورت استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بر کسی پوشیده نیست و این امر تعاملات بیشتری را با دنیا به همراه خواهد داشت.
صالح‌آبادی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت شرکت‌های ایرانی پس از استفاده از استانداردهای بین‌المللی تعاملات‌شان با دیگر کشورها افزوده می شود، گفت:‌ در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب هم بر تعامل با دنیا ضمن توجه به تولید داخلی و ظرفیت‌های کشور تأکید شده است.
وی افزود: باید خود را برای تعامل بهتر با دنیا آماده کنیم و در مؤلفه‌ حسابرسی و حسابداری در فضای جدیدی به سمتی حرکت کنیم که سرمایه‌گذاران خارجی جذب این بازار شوند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با تأکید براینکه سرمایه‌گذاران خارجی به صورت‌های مالی شرکت‌های داخلی براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی توجه خواهند کرد، افزود: سرمایه‌گذاران بین‌المللی معمولاً پرتفوی از سهام در تمام بورس‌ها تشکیل خواهند داد و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه بازار سرمایه‌ای ایران به سمتی حرکت کند که از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بهره‌مند شود.
وی گفت: برای اینکه مقایسه شرکت‌های داخلی و خارجی کشورها به راحتی صورت پذیرد، استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی راه‌اندازی شده است.صالح‌آبادی گفت:‌اکنون بورس‌های دنیا در سازمانی واحد برای استفاده از استانداردهای بین‌المللی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند اما بورس ایران در این سازمان عضو نیست و در تلاش هستیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اجرای موارد مربوط به این استاندارد عضو این سازمان بین‌المللی شویم.
دبیر شورای عالی بورس به مزایای استفاده از این استاندارد بین‌آلمللی اشاره کرد و گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌های داخلی درخواست وام‌های بین‌المللی دارند که استفاده از این وام‌ها ارائه صورت‌های مالی مبتنی بر استانداردهای جهانی است.
صالح‌آبادی افزود: اکنون در بورس ایران، از فناوری‌های xbrl توسط شرکت‌های تولیدی بر روی سامانه کدال منتشر و استفاده می‌شود و این امر به شفافیت بیشتر شرکت‌ها از منظر بین‌المللی کمک می‌کند.
وی با تأکید براینکه شرکت‌های بانکی، بیمه‌ای و خدماتی در فاز بعدی از فایل xbrl بهره‌مند خواهند شد، گفت: ما از این بحث به عنوان یک ضرورت نگاه می‌کنیم.
صالح‌آبادی با اشاره به نقشه راه استانداردهای بین‌المللی در سازمان بورس اوراق بهادار تدوین شده است، گفت: در تدوین این نقشه راه از رئیس سازمان حسابرسی، هیئت عامل و کمیته این سازمان تشکر می‌کنم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |