پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14740 14:33 1394/05/18
صندوق ضمانت صادرات به هیچ کشوری باج اعتباری نمی‌دهد

صندوق ضمانت صادرات به هیچ کشوری باج اعتباری نمی‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صندوق ضمانت صادرات به هیچ کشوری باج اعتباری نمی‌دهد

صندوق ضمانت صادرات به هیچ کشوری باج اعتباری نمی‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه توسعه:

صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد در هیچ شرایطی به هیچ کشوری باج اعتباری نخواهد‌داد.

به گزارش جهان اقتصاد، روابط عمومی و امور بین الملل صندوق ضمانت صادرات ایران طی بیانیه ای در خصوص مطلب منتشر شده در برخی رسانه‌ها به عنوان تخصیص اعتبار به دولت زیمبابوه اعلام داشت: سیاست این صندوق چه در شرایط تحریم و چه پس از رفع تحریمها اعطای باج اعتباری به هیچ کشوری نبوده و نیست.

این مرجع خبری از صندوق اظهار داشت مدير عامل صندوق در خصوص اعطای اعتبار جدید به دولت زیمبابوه با هیچ رسانه داخلی مصاحبه ننموده و خبر مندرج در رسانه ها به نوعی ترجمه ناصحيح از خبری به نقل از نشريات خارجي بوده كه با رویکرد مورد نظر خود این رسانه ها درج شده است.

روابط عمومي صندوق ضمانت صادرات ايران اعلام نمود با توجه به آنکه دولت زیمبابوه هم اکنون بالغ بر 12 و نیم میلیون یورو به طرف ایرانی بدهکار است هر گونه تخصیص اعتبار جدید منوط به تسویه بدهی های قبلی است و حضور نمایندگان صندوق نیز در هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک فی مابین دو کشور به همین دلیل بود که هیات ایرانی در مذاکرات خود بر تسویه بدهی ها پافشاری کند و امکان تخصیص اعتبار جدید را محدود و به اندازه تسویه بدهی های قبلی ممکن کند.

در خصوص کشور زیمبابوه جهت صادرات تجهیزات کشاورزی و همچنین تجهیزات رادیو تلویزیونی و برقراری امکان صدور خدمات فنی و مهندسی یک خط اعتباری 5/14 میلیون یورویی توسط بانک توسعه صادرات ایران در سال 84 باز شد. تخصیص این اعتبار تحت پوشش بیمه ای صندوق صورت پذیرفت. با توجه به آنکه از این میزان اعتبار طرف زیمبابوه ای حدود 2 میلیون یورو را بازپرداخت نموده با هیات دولت زیمبابوه ای مذاکرات جدی در خلال این سفر دنبال شد و مقرر گردید بر اساس جدول زمانبندی طرف ایرانی به آنها، بانک عامل یعنی بانک مرکزی زیمبابوه نسبت به بازپرداخت اقدام کند و قسط بعدی این اعتبار در اواسط مال سپتامبر 2015 خواهد بود و رایزنی جهت بازپرداخت 700 هزار یورو در این زمانبندی صورت گرفته است.

در این گزارش تاکید شده سیاست توسعه روابط اقتصادی و تخصیص اعتبار در صندوق ضمانت صادرات ایران برمبناي ملاحظات سياسي و اقتصادي و تابع سياستهاي دولت و بر مبناي منافع ملي كشور تعيين مي گردد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |