پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 4750 14:41 1393/05/28
صندوق حمایت از کشتی گیران تاسیس می شود

صندوق حمایت از کشتی گیران تاسیس می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صندوق حمایت از کشتی گیران تاسیس می شود

صندوق حمایت از کشتی گیران تاسیس می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

امیر اسماعیل کاظمی : مدیرعامل بانک پاسارگاد از تاسیس صندوق حمایت از کشتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بانک برای حمایت از کشتی گیران به این صندوق خواهد پیوست

مجید قاسمی در مراسم تجلیل از کشتی گیران که دوشنبه شب برگزار شد، با بیان اینکه کشتی گیران تاریخ پرافتخار کشورمان را به نام خود مزین کرده اند، گفت: اینان با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میادین بین المللی مختلف، روحیه ملی کشور را ارتقا می دهند.
وی با تاکید بر اینکه صحنه کشتی امروز برای قهرمانان کشورمان به دلیل وجود رقابت شدید، صحنه جنگ است، خطاب به کشتی گیران، ادامه داد: شما پهلوانان یادآور مجاهدت ها و دلاورمردی های حافظان این مرز و بوم هستید. شما افتخارات ملی هستید که تنها مدال به دست نمی آورید بلکه تمام اقشار مختلف از دانش آموز، دانشگاهی و حتی کارکنان این بانک را با افتخارات خود، به فعالیت در راستای اعتلای نام کشور تشویق می کنید.
قاسمی اضافه کرد: شما در قلب تک تک مردم ایران قرار دارید و الگوی واقعی یک انسان موحد هستید.
وی پاسارگاد را به معنای مرکز ایرانیان ذکر کرد و گفت: اسم این بانک نیز یادآور افتخارات تاریخی، معنوی و توحیدی کشور ایران است که توفیقات بزرگی را در طول 9 سال فعالیت خود کسب کرده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: بانک یادشده چهار سال پیاپی از سوی موسسه معتبر بنکر به عنوان بانک برتر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده و هم اکنون نیز دارای جایگاه 233 در بین 1000 بانک برتر دنیا است.
وی با اشاره به اینکه در 22 شهریورماه، سال نهم فعالیت بانک پاسارگاد تمام می شود، گفت: در این 9 سال راهی طولانی را طی کرده ایم.
مدیرعامل این بانک خصوصی حمایت از کشتی را یک وظیفه خواند و اضافه کرد: ما در کنار حمایت از ورزش، 7 سال است که نفرات برتر کنکور را در تمام رشته ها مورد حمایت قرار داده ایم و بورسیه بانک کرده ایم.
وی آزادی یکهزار و 600 زندانی معسر را از دیگر اقدامات اجتماعی بانک پاسارگاد خواند و گفت: ما به همکاری با جامعه کشتی افتخار می کنیم و به صندوق حمایت از کشتی هم که در آینده ای نزدیک تاسیس خواهد شد، خواهیم پیوست.
قاسمی در عین حال با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران، آنان را صفحه گشای حقایق ملی خواند و افزود: خبرنگاران با وجود تمام سختی ها و محدودیت ها، سعی می کنند تا حقایق را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند و در شرایط نه چندان مناسب و شایسته، به وظیفه خود یعنی تنویر افکار عمومی به بهترین شکل عمل کنند.
تقدیر رئیس کمیته ملی المپیک از بانک پاسارگاد
 کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران بانک پاسارگاد، حمایت آنان از تیم های کشتی آزاد و فرنگی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: گرچه این بانک وظیفه ای در حمایت از کشتی گیران نداشته اما در راستای انجام مسوولیت های اجتماعی خود به حمایت تیم های کشتی آمده که این حمایت ها شایسته سپاسگزاری و ستایش است.
وی با بیان این نکته که خیلی از جاهایی که امکانات مالی مناسبی نیز دارند این حمایت ها را انجام نمی دهند، ادامه داد: ما 70 سال سابقه حضور در ورزش قهرمانی جهان را داریم و در این مدت در 16 دوره المپیک و 13 دوره بازی های آسیایی حضور داشته ایم که بیشتری زحمت این حضورها روی دوش ورزش کشتی بوده است.
رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به کسب 498 مدال رنگارنگ از سوی ورزشکاران کشورمان در 25 رشته ورزشی در 70 سال گذشته، گفت: از این تعداد 163 مدال یعنی حدود 33 درصد سهم کشتی آزاد و فرنگی بوده است.
وی با بیان این نکته که در المپیک هم در سه یا چهار رشته و در 16 دوره حضور، 60 مدال کسب کرده ایم، اظهار داشت: از این تعداد 38 مدال یعنی 63.5 درصد سهم کشتی بوده است ضمن این که 125 مدال یعنی 30 درصد از کل 438 مدال کسب شده در بازای های آسیایی نیز از سوی کشتی گیران کشورمان به دست آمده است.
هاشمی به کسب 58 مدال طلا در بازی های آسیایی از سوی کشتی گیران ایرانی اشاره کرد و افزود: 42 درصد مجمع کل مدال های طلای کسب شده در بازی های آسیایی متعلق به ورزش کشتی بوده است.
به گفته وی، در المپیک هم در 16 دوره حضور، 58 درصد مدال های طلای کسب شده از سوی ورزش کشور بر گردن کشتی گیران دو رشته آزاد و فرنگی آویخته شده است.
وی با ذکر این آمار، کشتی را ورزش اول کشورمان خواند و گفت: حضور بانک پاسارگاد در کنار خانواده کشتی برای ما بسیار ارزشمند است که حضوریم این حضور سایر شرکت ها و نهادها را نیز برای حمایت از کشتی گیران کشورمان ترغیب کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |