جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14657 13:02 1394/05/16
صنایع کوچک بی نصیب از یارانه‌ تولید

صنایع کوچک بی نصیب از یارانه‌ تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صنایع کوچک بی نصیب از یارانه‌ تولید

صنایع کوچک بی نصیب از یارانه‌ تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت که تاکنون مبلغی از بابت هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنایع کوچک داده نشده است.

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان دریافتی صنایع کوچک از درآمد هدفمندی یارانه ها در سال جاری، اظهار کرد: در فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها سهمی از درآمد هدفمندی به بخش صنعت اختصاص داده نشد؛ همچنین در سال جاری سهم کل صنایع از درآمدهای حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها 2000 میلیارد تومان است که در حال حاضر چیزی محقق نشده است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه احتمال راه اندازی بانک صنایع کوچک چقدر است، ادامه داد: در حال حاضر SME بانک (بانک تخصصی صنایع کوچک) در کشور وجود ندارد و یکی از حلقه‌های مفقوده برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: طی یک سال اخیر جلسات متعدد کارشناسی بین معاونت صنایع کوچک این سازمان و بانک صنعت و معدن در خصوص اجرائی شدن بانکداری صنایع کوچک براساس مدل اجرایی سایر کشور‏های پیشرو در این خصوص برقرار شد تا بتواند با استفاده از یک الگوی علمی و عملی، سبب تحرک و رونق در صنایع کوچک و متوسط شود و موجبات پیشرفت صنایع کوچک و متوسط کشور فراهم آید.

سلیمانی تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر این شد که با راه اندازی معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن، با تامین منابع توسط بانک صنعت و معدن در سال جاری 2000 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی این بانک در اختیار واحدهای صنعتی کوچک سراسر کشور قرار گیرد.

وی کاهش بوروکراسی‌ها و تسهیل دسترسی و ارائه منابع مالی به واحدهای صنعتی کوچک و اختصاص سهم مشخصی از تسهیلات بانکی به این صنایع را از جمله مزیت‌های این طرح دانست و گفت: پرداخت انواع تسهیلات با شرایط متفاوت و ارائه مشاوره‌های لازم از از اهداف ایجاد معاونت صنایع کوچک بانک صنعت و معدن است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |