پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 174445 07:37 1400/12/15
صدور ۴۳ هزار دفترچه الکترونیکی برای چایکاران در سال ۱۴۰۰

صدور ۴۳ هزار دفترچه الکترونیکی برای چایکاران در سال ۱۴۰۰

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صدور ۴۳ هزار دفترچه الکترونیکی برای چایکاران در سال ۱۴۰۰

صدور ۴۳ هزار دفترچه الکترونیکی برای چایکاران در سال ۱۴۰۰

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، حبیب جهانساز در گفتگویی از صدور دفترچه الکترونیکی برای تمامی چایکاران خبر داد و گفت: ۴۳ هزار دفترچه الکترونیکی برای چایکاران صادر شده است.

وی یادآور شد: با شروع فصل بهره‌برداری صدور دفترچه‌های کاغذی شامل هزینه‌های چاپ بوده و علاوه بر زمان‌بر بودن تجمع زیاد افراد در یک برهه زمانی خاص را به دنبال داشت.

جهانساز تصریح کرد: دفترچه‌های الکترونیکی نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارد و در سال گذشته صدور دفترچه‌های الکترونیکی برای چایکاران عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه چایکاران می‌تواند با کد ملی و شماره چایکاری وضعیت دفترچه‌های الکترونیکی خود را بررسی کنند، گفت: افرادی که در سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند برای سال جاری می‌توانند با ورود به سامانه دفترچه خود را برای سال جاری فعال کنند.

جهانساز ادامه داد: افراد می‌توانند در دفترچه‌های الکترونیکی اطلاعاتی همچون میزان خرید برگ سبز چای، اطلاعات دریافتی و پرداختی‌ها، میزان برگ سبز درجه یک و درجه ۲ و همچنین سطح زیر کشت، نوع آبیاری و برخی اطلاعات دیگر را درباره تولید محصول خود مشاهده کنند.

 رئیس سازمان چای کشور همچنین از طراحی برنامه اندروید برای دفترچه الکترونیکی چایکاران نیز خبر داد و گفت: پس از این چایکاران می‌توانند با نصب این برنامه به صورت آنلاین دفترچه الکترونیکی خود را در گوشی همراه خود داشته باشند.

 به گفته وی، تغییر نگرش چایکاران برای داشتن دفترچه الکترونیکی کاری دشوار بوده است.

رئیس سازمان چای کشور درباره دفترچه الکترونیکی برای کارخانه‌های چای، گفت: اواخر سال گذشته برای کارخانجات این بخش نیز سامانه الکترونیکی ایجاد شده که در این دفترچه الکترونیکی، کارخانه‌جات می‌تواند میزان خرید برگ سبز چای و درجه‌بندی آن، همچنین میزان پرداختی و سایر اطلاعات را مشاهده کنند.

 به گفته وی به زودی پرداخت تسهیلات نیز به دفترچه الکترونیکی متصل می‌شود.

جهانساز در پایان با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد باغات چای دیم هستند، تصریح کرد: کشاورزان باید با توجه به مشکلاتی که ممکن است با وجود خشکسالی پیش بیاید باغات خود را بیمه کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |