شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12829 15:29 1394/03/01
صدای ساز ناکوک از پشت دیوار باب همایون

صدای ساز ناکوک از پشت دیوار باب همایون

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صدای ساز ناکوک از پشت دیوار باب همایون

صدای ساز ناکوک از پشت دیوار باب همایون

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

صدای ساز ناکوک از پشت دیوار باب همایون

رضا امامی

Rezaemami68@yahoo.com

بسیاری از کارشناسان و حتی منتقدان اقتصادی کشور معتقدند که دولت تدبیر و امید همه تمرکز و توان خود را بر مذاکرات هسته ای و امکان برچیده شدن تحریم ها پس از توافق جامع متمرکز کرده و به عبارتی تنها برگ برنده خود بر روی میز سیاست و اقتصاد ایران را توافق با غربی ها می داند.

اصرار بی حد و اندازه بر این موضوع باعث شده تا چشم انداز سرمایه گذاری از بانک و بورس گرفته تا اجرای پروژه های عمرانی کلان و توسعه ای بنگاههای اقتصادی به فرجام مذاکرات طاقت فرسای هسته گره زده شود . قماری که در صورت ناکامی دولت در این مذاکرات بطور حتم سقوط فاکتورهای مهم اقتصادی را رقم خواهد زد چرا که تا این لحظه هیچ برنامه قابل اتکا و روشنی برای دورنمای اقتصادی کشور وجود ندارد. این میان اختلاف قابل توجه دیدگاه های اقتصادی مسولین و عدم همخوانی آنها با نظرات وزیر اقتصاد در نوع خود جالب و کم نظیر است.

آنجایی که وزیر اقتصاد حمایت بانک ها از بورس را درخواست می کند در مقابل بانک ها ترجیح می دهند که بی تفاوت به این خواسته ، پول خود را صرف رونق بازار مسکن کنند.

وزیر اقتصاد صحبت از پایان سقوط شاخص می کند اما روند نزولی اصلی تازه آغاز می شود.

وزیر اقتصاد  صحبت از حمایت از بورس می کند اما عرضه سهام حقوقی ها آغاز می شود.

وزیر اقتصاد حذف یارانه پر درآمدها را مطرح می کند اما سخنگوی دولت تکذیب می کند.

و همینطور تایید و تکذیب های فراوانی که حکایت از ناهماهنگی برخی متولیان و تصمیم سازان در مدیریت کلان کشور با سیاست های انتشار یافته از باب همایون دارد. به نظر می رسد ناهماهنگی برخی مسولین با سیاست های وزیر اقتصاد بر رنج مردم بیش از خود مسولین خواهد افزود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |