جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14241 15:53 1394/04/29
"صحت" خودروهای نو دغدغه‌های مصرف‌کنندگان ایرانی

"صحت" خودروهای نو دغدغه‌های مصرف‌کنندگان ایرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
"صحت" خودروهای نو دغدغه‌های مصرف‌کنندگان ایرانی

"صحت" خودروهای نو دغدغه‌های مصرف‌کنندگان ایرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نتیجه قابل تامل یک نظرسنجی معتبر نشان داد

بر اساس یک نظرسنجی، سالم بودن و صحت خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل یکی از مهمترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان ایرانی در زمان خرید خودروهای نو است.

دغدغه خریداران خودرو در ایران دقیقا از زمان تصمیم به خرید آغاز می‌شود. اینکه چه خودرویی با چه قیمتی خریداری شود، آیا خودرو در زمان وعده داده شده تحویل خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آیا خودروی صفرکیلومتر خریداری شده سالم است یا اینکه بلافاصله پس از تحویل نیاز به مراجعه به تعمیرگاه دارد.

در این زمینه عملکرد خودروسازان داخلی نشان داده که قبل از تحویل گرفتن خودروی نو و تست آن، اطمینانی از صحت عملکرد خودرو وجود ندارد؛ شاهد این مدعا نیز شهروندانی هستند که بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، برای رفع عیوب خودرو مجبور به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان شده‌اند.

البته این وضعیت اعتراض وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که محمدرضا نعمت‌زاده در یکی از اظهارات خود در این زمینه در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرده است:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند".

ایسنا در این گزارش آورده است: وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرده است:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانسته‌اند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".

انتقاد بالاترین مقام صنعتی کشور و نارضایتی وی از عیوب کیفی خودروهای صفرکیلومتر داخلی در حالی است که مجموعه این اتفاقات باعث شده که مصرف‌کنندگان داخلی اطمینان خود را به صحت خودروهای صفرکیلومتر از دست داده و در مواردی خودروی دست دومی که امتحان خود را پس داده به خودروی نو، ترجیح دهند.

در این زمینه در نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان مطرح کرده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |