پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 7872 14:42 1393/09/18
صالحی: امکان رسیدن به توافق زیاد است

صالحی: امکان رسیدن به توافق زیاد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صالحی: امکان رسیدن به توافق زیاد است

صالحی: امکان رسیدن به توافق زیاد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای خود حکمت ، انعطاف و عقلانیت را به کار گرفته است ، گفت: امکان رسیدن به توافق جامع زیاد است

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط گری در جمع خبرنگاران افزود: روند حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برخلاف تاثیری که ایجاد کرده بودند که ما اهل مذاکره نیستیم و لجاجت می کنیم ، نشان داد که ما اهل مذاکره ایم و تا جایی که امکان داشت انعطاف لازم را به خرج دادیم.

وی ادامه داد: افکار عمومی نسبت به جمهوری اسلامی ایران روشن شده و اگر به تفاهم نرسیم همه می دانند که مقصر کیست. ما با افکار عمومی اتمام حجت کردیم که تمام مسیرهای ممکن را طی کرده ایم اما ظاهرا طرف مقابل علاقه مند نیست.

صالحی اضافه کرد: برای طرف مقابل راهی جز تفاهم نمانده است. ما به دنبال توافق برد - برد هستیم و اینطور نیست که بخواهیم تمام امتیازات را بگیریم و طرف مقابل برای افکار عمومی حرفی نداشته باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که وارد جزییات موارد مذاکره نمی شوم ، گفت: در حال حاضر موضوع غنی سازی ، آب سنگین ، تحریم ها و فردو مطرح است که در این زمینه ها به هم نزدیک شده ایم.

صالحی تصریح کرد: برخی از موضوعات بسته شده است و به برخی موضوعات دیگر نیز از نظر فنی و حقوقی کاملا نزدیک شده ایم اما برای رسیدن به یک توافق اراده سیاسی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل این اراده را داشته باشد، احتمال رسیدن به توافق زیاد است. این اراده از طرف ما کاملا وجود دارد. از روز اول هم اعلام کرده ایم که نمی خواهیم به دنبال مذاکره برای مذاکره باشیم.

صالحی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به تفاهم های زیاد در ابعاد فنی و حقوقی با اراده سیاسی بتوانیم موضوع را تمام کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اختلافات سیاسی در آمریکا وجود دارد، گفت: فشار لابی های صهیونیستی به وضوح مشاهده می شود. نتانیاهو هم رسما اعلام کرده که ما نگذاشتیم این مذاکرات به نتیجه برسد و کری هم گفته است که مذاکرات را با اسراییل هماهنگ می کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |