چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 127518 17:02 1399/10/13
صادرات ۸۰۵ میلیون دلاری کالای تولیدی هرمزگان در مدت 9 ماه

صادرات ۸۰۵ میلیون دلاری کالای تولیدی هرمزگان در مدت 9 ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات ۸۰۵ میلیون دلاری کالای تولیدی هرمزگان در مدت 9 ماه

صادرات ۸۰۵ میلیون دلاری کالای تولیدی هرمزگان در مدت 9 ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، فریدون همتی عصر شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: این کالاها شامل ۵۸۳ میلیون دلار کالا در بخش صنعت ومعدن، ۵۸ میلیون دلار محصولات شیلاتی و ۱۶۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی بوده است.

وی بیان داشت همچنین :در ۹ ماهه سالجاری صادرات کالا از گمرکات هرمزگان ۲۴ میلیون تن به ارزش هفت میلیارد دلار بوده است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: رشد صادرات کالا در استان با اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای شتاب بخشی به روند صادرات و رفع موانع کار صادرکنندگان تحقق یافته و دستگاه های اجرایی باید همچنان باتوجه به اهمیت صادرات، شرایط را برای فعالیت آن‌ها تسهیل کنند.

همتی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۴۶ هزار تن محصولات شیلاتی هرمزگان نیز به کشورهای عمان، امارات، تایلند، ویتنام، چین، بنگلادش، هنگ کنگ، مالزی، سریلانکا، روسیه و اسپانیا صادر شده و میزان تناژ صادرات محصولات شیلاتی استان نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد یافته که نشان می‌دهد توجه ویژه‌ای در سال‌های اخیر به این بخش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این میزان صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف نشان‌دهنده وجود بازار گسترده و متنوع برای صادرات این محصولات است که باید سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری در حوزه پرورش ماهی و میگو و فرآوری محصولات این بخش انجام دهیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری فعال سازی بندر گوگسر در شهرستان جاسک، اضافه کرد: در سال‌های اخیر پیگیری‌های گسترده‌ای برای فعال شدن بنادر مختلف در مناطق ساحلی استان صورت گرفته که با همکاری وزارت کشور، مجوز مرز رسمی نیز برای این مناطق صادر شده و ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های تجاری، صادرات و واردات کالا در طول سواحل منطقه ایجاد شده است.

همتی یادآورشد: همچنین فعال سازی بازارچه‌های مرزی در هرمزگان در دستورکار قرار دارد که در کنار بنادر مختلف، ظرفیت مناسبی برای مبادلات کالا با کشورهای همجوار ایجاد می‌کند و موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر برای مردم استان خواهدشد.

نشست تخصصی میز میگو مهم‌ترین اقدام دبیرخانه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: مهم‌ترین اقدام‌ دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در ۹ ماهه سالجاری برگزاری نشست‌های تخصصی میز میگو، صنایع دریایی و صنوف تولیدی بوده است.

خلیل قاسمی افزود: برگزاری نشست کمیته های وارد پایش تجارت خارجی در خصوص بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات تولید و صادرات تولیدکنندگان و وارد کنندگان، برگزاری کمیته های پایش و اقدام ارزی تعهدات ارزی و پیگیری جهت اجرای تعهدات ارزی صادرکنندگان، تهیه و تدوین آمار صادرات بنگاه های اقتصادی، صنعتی و معدنی و رصد وضعیت صادرات آن‌ها به کشورهای همسایه از دیگر اقدام‌های گارگروه توسعه غیرنفتی بوده است.

وی از دیگر اقدام‌های مهم دبیرخانه کارگروه صادرات غیرنفتی هرمزگان را صدور مجوز جهت ایجاد شرکت مدیریت صادرا و شناسایی قطعات و لوازم یدکی و مواداولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی دارای ظرفیت صادراتی و رصد میزان و ارزش صادراتی و واحدهای یادشده از طریق ثبت در سامانه بهین یاب سازمان، برگزاری نشست‌های میز کشور عمان، قطر و اوراسیا با هماهنگی و همکاری اتاق بازرگانی برشمرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |