جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 170417 15:12 1400/11/04
صادرات ۱۵۰ میلیون دلار میگوی پرورشی در سال جاری

صادرات ۱۵۰ میلیون دلار میگوی پرورشی در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات ۱۵۰ میلیون دلار میگوی پرورشی در سال جاری

صادرات ۱۵۰ میلیون دلار میگوی پرورشی در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: امسال ۵۷ هزار و ۸۰۰ تن میگو از سطح ۱۴ هزار و ۳۴ هکتار تولید و حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد آن روانه بازارهای  منطقه، آسیا و اروپا شد.

مرتضی افراسیابی افزود: در سال جاری صادرات میگو به کشورهایی همچون ترکیه، عراق، امارات، چین، اسپانیا، و فرانسه صورت گرفته و بیشترین میزان صادرات به چین و امارات گزارش شده است.

وی با بیان این که با درایت و برنامه ریزی بخش های دولتی و خصوصی مشکلات در حوزه میگو روز به روز کمتر شده است، اظهار داشت: میگوی مرغوب ایران جایگاه و مسیر خود را در بازارهای جهانی پیدا کرده و ارزآور است.

افراسیابی درباره اظهارات اخیر چین مبنی بر صدور مجوز واردات میگوی ایران در آینده نزدیک، گفت: ایران ظرفیت های زیادی برای تولید میگو دارد و کشور چین هم با توجه به جمعیت بالا، بازار بزرگ و تعیین کننده برای این محصول است و از این رو با رفع برخی مشکلات در مورد استانداردهای بهداشتی و تمایل چین برای واردات بیشتر، تولیدکنندگان ما ترغیب به تولید بیشتر می شوند.

وی اضافه کرد:  عمده صادرات میگوی پرورشی ایران به امارات و چین صورت می گیرد.

سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما دربار برنامه صادرات میگوی پرورشی به منطقه اوراسیا اذعان داشت: در حال حاضر مقدار کمی میگوی پرورشی به ارمنستان و روسیه صادر می شود، اما برای بازار کشورهای منطقه اوراسیا برنامه داریم.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های صادراتی کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا تصریح کرد: ما نباید در حوزه آبزیان به ویژه میگو تنها به چند بازار متکی باشیم.

افراسیابی ادامه داد: میگو یک کالای صادراتی گران و استراتژیک است و برای آن که در بازارهای جهانی بمانیم بخش خصوصی باید بتواند بازاریابی کند و بداند بازار جهانی چه محصولی با چه ویژگی و بسته بندی می خواهد و نیاز بازارها را درک کند.

وی گفت: با توجه به تجربه تولید در کشور و آگاهی تولیدکنندگان میگو از نیازها و استانداردهای بازارهای این محصول، می توان گفت چشم انداز روشنی پیش روی این بخش است.

افراسیابی درباره حمل و نقل میگوهای صادراتی اذعان داشت: صادرات میگوی پرورشی از طریق هوا و دریا صورت می گیرد، اما عمده صادراتمان دریایی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |