سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 117573 15:12 1399/08/08
صادرات نفت روسیه 8 درصد آب رفت

صادرات نفت روسیه 8 درصد آب رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات نفت روسیه 8 درصد آب رفت

صادرات نفت روسیه 8 درصد آب رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، براساس آمارهای گمرک روسیه، میزان صادرات نفت خام این کشور در فاصله ماه‌های ژانویه تا آگوست 8 درصد کاهش داشته است. براساس این گزارش، اکثر دوره‌های ماه آگوست، روسیه پایبند به تعهدات توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار بوده است.

البته استثنائاتی هم وجود داشته مثلا ماه مارس و اوایل ماه آوریل کامل متعهد به این تعهدات نبوده است و این مربوط به زمانی می‌شود که روسیه و عربستان در مورد چگونگی عرضه نفت در بازار اختلاف نظر داشتند، چرا که تقاضا به واسطه شیوع بیماری کووید19 کاهش یافته بود.

کاهش عرضه نفت روسیه از ماه می 2020 روند کاهشی داشته که به نظر می‌رسد بسیار کمتر از توافق اوپک شده بود. میزان صادرات نفت خام روسیه از نظر ارزشی هم به دلیل کاهش قیمت نفت افت کرده است.

براساس آمارهای گمرک روسیه، در فاصله ماه‌های ژانویه تا آگوست ارزش صادرات نفت روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل 38.9 درصد افت کرد که معادل 48.8 میلیارد دلار است. در حال حاضر اقتصاد روسیه از تبعات ناشی از افت قیمت نفت رنج می‌برد. درآمد نفت روسیه به خاطر کاهش قیمت این ماده خام افت کرده است.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هفته گذشته در پارلمان این کشور اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های توافق اوپک پلاس، صادرات نفت 16.4 درصد کمتر از سال 2019 خواهد شد. نواک همچنین با بیان اینکه تا سال 2023 میزان صادرات نفت این کشور به سطح قبل از شیوع بیماری کووید19 خواهد رسید، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام در سال 2020 حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

نواک همچنین هرگونه افزایش صادرات در سه سال آینده را منوط به میزان تقاضا در بازارهای جهانی و قرارداد توافق کاهش نفت اوپک پلاس دانست. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم هفته گذشته اعلام کرد حتی در صورت کاهش بیشتر نفت از سوی اوپک پلاس، از توافق با کشورهای صادرکننده نفت خارج نخواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |