جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 132093 10:49 1399/11/18
صادرات ترکیه به عربستان 92 درصد سقوط کرد

صادرات ترکیه به عربستان 92 درصد سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات ترکیه به عربستان 92 درصد سقوط کرد

صادرات ترکیه به عربستان 92 درصد سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، بایکوت غیر رسمی عربستان علیه کالاهای ترکیه صادرات این کشور را به عربستان در ماه ژانویه در بحبوحه تلاش‌های دیپلماتیک برای اصلاح روابط بین دو کشور، به پایین‌ترین رقم رساند.

اطلاعات اتحادیه صادرکنندگان ترکیه نشان می‌دهد صادرات این کشور به عربستان 92 درصد در ژانویه کاهش یافته و از 221 میلیون دلار در سال گذشته میلادی به تنها 16 میلیون دلار رسیده است. ریاض در سال گذشته میلادی به دنبال قبول اتهامات علیه مقامات عربستان توسط دادگاه ترکیه به جرم مشارکت در قتل جمال خاشقچی در اکتبر 2018، تلاش‌های خود را برای هدف قرار دادن اقتصاد ترکیه افزایش داد.

روابط بین این دو کشور از زمان قتل این روزنامه‌نگار به پایین‌ترین سطح رسیده است. اعتقاد بر این است که جمال خاشقچی به دستوربن سلمان، ولیعهد عربستان و توسط سی آی ای به قتل رسیده است.

دولت عربستان از ماه اکتبر کسب و کارهای داخلی را تحت فشار گذاشته تا با شرکت‌های ترکی معامله نکنند و کالاهای آنها را کنار بگذارند. آمار یک کاهش یکنواخت را از آن زمان در صادرات ترکیه نشان می‌دهد.

در نتیجه، صادرات سالانه ترکیه به عربستان 24 درصد در 2020 کاهش یافته و از 3.1 میلیارد دلار به 2.3 میلیارد دلار رسیده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تلاش کرد ضمن صحبت با پادشاه عربستان این مسئله را حل کند. ولی اولین جلسه وزیر امور خارجه ترکیه با همتای سعودی او در ماه نوامبر شرایط را تغییر نداد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |