پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 165668 10:58 1400/09/24
صادرات تجهیزات برقی تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

صادرات تجهیزات برقی تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات تجهیزات برقی تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

صادرات تجهیزات برقی تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، علیرضا کلاهی با اشاره به توانمندی‌های صنعت برق در حوزه تولید تجهیزات و  صدور خدمات فنی و مهندسی اظهار کرد: تنها بازار عراق پتاسیل صادرات ۱۰ میلیارد دلار را دارد. اما در حال حاضر از این ظرفیتها آن طور که باید استفاده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: تنها در حوزه کابل می توانیم یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم اما متاسفانه علیرغم وجود ظرفیتهای بالا در این حوزه آن طور که باید به این صنعت نگاه نشده است.

رییس کمیته سازندگان سیم و کابل سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به چالشها و مشکلات موجود در این بخش گفت: مسئله تحریم موضوع جدیدی نیست قبل از تحریمها نیز در  صادرات حوزه تجهیزات و کالای صنعتی نتوانستیم رتبه خوبی را به دست آوریم. به طور کلی علت اصلی این مسئله نبود اقتصاد رقابت پذیر در کشور است.

کلاهی ادامه داد: بازار کسب و کار ایران هزینه زیادی را به تولید کنندگان بویژه تولیدکنندگان محصولات مهندسی و فنی تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از آن چیزی که اسم آن را صادرات غیر نفتی گذاشته ایم به صادرات منابع محور ختم می شود گفت: به طور مثال در پتروشیمی، گاز و صنایع پالایشگاهی نفت را تبدیل می کنیم. باید گفت عددهای صادرات صنعتی ما قابل قیاس یک کشور مانند ترکیه نیست و باید در این موضوع تغییر نگرش به وجود آید.

رییس کمیته سازندگان سیم و کابل سندیکای صنعت برق ایران اظهار کرد: اکنون خوشحالم صحبتهای که بیش از هفت سال است در اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های مختلف در حوزه تمرکز و توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا انجام شده است، اکنون مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان بحث روز مقامات شده است که امیدواریم این صحبتها نتیجه بدهد و مشکلات حاضر برطرف شود.

کلاهی با اشاره به اهمیت صادرات گفت: زمانی که یک شرکت نتواند در بازارهای بین المللی حضور پیدا کنند نمی تواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند و همین مسئله موجب می شود که هزینه آن بر دولت و  مردم تحمیل شود. لذا لازم است که سازمانها در بازارهای بین المللی حضور داشته باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |