جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 133459 10:15 1399/11/28
صادرات برق در حال حاضر به افغانستان متوقف شده است

صادرات برق در حال حاضر به افغانستان متوقف شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات برق در حال حاضر به افغانستان متوقف شده است

صادرات برق در حال حاضر به افغانستان متوقف شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره آخرین وضعیت صادرات برق به افغانستان بعد از حادثه انفجار در گمرک مرزی دو کشور اظهار داشت: صادرات برق به این کشور از طریق خط 132 کیلوولت و 20 کیلوولت به استان هرات است که متاسفانه در حادثه‌ای که در خاک افغانستان رخ داد، سیم‌های خطوط ارتباطی دچار آسیب‌دیدگی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات برق به این کشور را متوقف کردیم تا امکان بازسازی و تعویض سیم‌ها میسر شود، افزود: خطوط فشار قوی بیشتر دچار حادثه شده که باید مرمت و بازسازی شود تا شبکه در حالت پایدار قرار بگیرد.

سخنگوی صنعت برق از اعلام آمادگی ایران برای بازسازی خطوط آسیب‌دیده برق افغانستان خبر داد و گفت: ما آمادگی خود را به این کشور اعلام کردیم، مسئولین مربوطه آنها هم اعلام کردند که به محض آماده شدن شرایط امکان همکاری برای وصل مجدد ارتباطات فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به بروز حادثه در خاک افغانستان تمام هزینه‌های بازسازی به عهده این کشور خواهد بود.

رجبی‌مشهدی درباره زمان از سرگیری صادرات برق به این کشور گفت: باید حادثه از نزدیک بررسی شود که چه اتفاقاتی رخ داده تا نسبت به مرمت اقدام شود.

طبق گزارش‌های واصله کار بازسازی زمان زیادی نیاز ندارد، به محض اینکه شرایط پایدار شده و به لحاظ امنیت مشکل خاصی وجود نداشته باشد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ظرف چند روز عملیات برق‌دار شدن مجدد انجام می‌شود.

در پی حادثه ظهر روز شنبه (۲۵ بهمن/۱۳ فوریه) در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان واقع در مجاورت گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق استان خراسان رضوی که به دلیل انفجار اولیه به خاطر حضور تانکرهای حامل سوخت و گاز رخ داد، خطوط برق این کشور دچار آسیب شد و تا این لحظه صادرات به این کشور متوقف است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |