جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 136983 12:50 1399/12/24
صادرات برق به ترکیه با خرید اوراق سلف امکان پذیر شد

صادرات برق به ترکیه با خرید اوراق سلف امکان پذیر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات برق به ترکیه با خرید اوراق سلف امکان پذیر شد

صادرات برق به ترکیه با خرید اوراق سلف امکان پذیر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، امروز بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد «سبرق ۰۲۱» عرضه خواهد شد. این اوراق دوساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات بوده و قرارداد سلف مزبور به انضمام اختیار خرید و فروش تبعی آن عرضه خواهد شد.

در این راستا، روح الله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با بیان اینکه در صورت خرید اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی به صرف در عرضه اولیه، مجوز صادرات به کشور ترکیه برای خریدار صادر خواهد شد، گفت: دارایی پایه این اوراق، بسته برق صادراتی (انرژی الکتریکی) به کشور ترکیه معادل یک کیلووات در هر ساعت از «دوره مصرف» در «دوره تحویل»، در نظر گفته شده است.

وی هدف از این عرضه را تامین مالی طرح انتقال نیروی برق شانزده شرکت برق منطقه ای عنوان کرد و افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان به نمایندگی از شرکت‌های برق منطقه ای، عرضه کننده این اوراق است.

اوراق مزبور سود بین دوره ای ندارد و در پایان دوره خریدار می‌تواند با توجه به قیمت اوراق در سررسید و بر اساس قیمت اختیار خرید یا فروش تبعی، نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی اقدام کند.

حسنی مقدم در مورد قیمت پایه هر قرارداد برق صادراتی در دوره عرضه اولیه نیز توضیح داد و با اشاره به اینکه نحوه قیمت دلاری برق صادراتی توسط شرکت توانیر تعیین می شود، گفت: قیمت خرید هر قرارداد معادل متوسط قیمت صادراتی برق در یک سال منتهی به یک ماه قبل از انتشار اوراق بوده که توسط شرکت توانیر محاسبه و به صورت رسمی به شرکت بورس انرژی اعلام خواهد شد.

نرخ تسعیر ارز نیز بر اساس اسعار مورد معامله در بازار بین بانکی ارز تهران مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) در یک روز کاری قبل از روز محاسبه اعلام خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |