جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 171369 13:12 1400/11/12
صادرات ایران به آفریقا به 800 میلیون دلار رسید

صادرات ایران به آفریقا به 800 میلیون دلار رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات ایران به آفریقا به 800 میلیون دلار رسید

صادرات ایران به آفریقا به 800 میلیون دلار رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود شرایط سخت پاندمی کرونا در یکسال گذشته میزان صادارت ایران به آفریقا به حدود ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد که این میزان نشان دهنده اهمیت قاره آفریقا در برنامه‌های اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به روابط ۵۰ ساله دیپلماتیک میان ایران و کنیا گفت: ایران به دنبال توسعه همه‌جانبه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله کنیا در راستای منافع مشترک ملت‌هاست.

وی تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می‌کند.

رضاخواه تأکید کرد: دولت و مجلس جدید جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است روابط اقتصادی خود را با کشورهای آفریقایی به ویژه کنیا در حوزه‌های کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی – دارویی، تکنولوژی، نانوتکنولوژی و صنایع معدنی گسترش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: راه اندازی خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (IHIT) که موجب رونق استارتاپ ها و شرکت‌های کوچک و متوسط شده است، گام مثبتی در راستای توسعه و گسترش روابط حسنه اقتصادی و تجاری میان طرفین محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس در راستای حُسن نیت و پیشبرد همکاری‌های دوجانبه، طرح راه اندازی خط پروازی مستقیم تهران – نایروبی و بالعکس را به مقامات کنیایی پیشنهاد داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |