شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 122950 08:15 1399/09/15
صادرات استان همدان در سال جاری 18 درصد رشد کرد

صادرات استان همدان در سال جاری 18 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات استان همدان در سال جاری 18 درصد رشد کرد

صادرات استان همدان در سال جاری 18 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «حمیدرضا متین» اظهار داشت: دراین مدت ۳۳۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا به ارزش ۸۹ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است. وی، ارزش محصولات صادراتی استان همدان در هشت ماه نخست سال گذشته را ۷۵ میلیون و ۴۹۷ دلار اعلام کرد.

وی افزود: کالاهای صادراتی شامل انواع محصولات صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، معدنی و صنایع دستی بوده که از طریق گمرک استان همدان به ۳۶ کشور در نقاط مختلف جهان ارسال شده است.

متین با بیان اینکه مواد پتروشیمی و شیمیایی سهم ۵۵ درصدی در صادرات استان همدان دارد، گفت: صادرات این محصولات تولیدی در مجموع ۴۹ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار ارزآوری برای استان و کشور داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: صادرات ۷۲ قلم تولیدات صنعتی و خوراکی استان نیز در این مدت ۱۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار ارزش داشته که موتور کولرآبی، شیر خشک صنعتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی به ترتیب بیشترین و مهمترین محصولات این گروه محسوب می‌شود.

به گفته وی، در این مدت چهار میلیون و ۲۴۷ هزار دلار محصول معدنی نیز از استان همدان صادر شده که فروسیلیس مهم ترین ماده معدنی صادراتی است به نحوی که بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی مشتری دائمی آن هستند.

متین همچنین با اشاره به صادرات ۲۴ قلم انواع محصولات کشاورزی استان همدان، گفت: این گروه از اقلام ۱۷ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار ارزش صادراتی داشته که از جمله مهم ترین این محصولات می توان به کشمش تیزابی و انگوری اشاره کرد.

وی افزود: در مجموع محموله های صادراتی استان همدان طی هشت ماه نخست امسال(پایان آبان) شامل ۱۱۲ قلم کالا و محصول تولیدی بوده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، در هشت ماه نخست امسال حدود ۹۴ هزار دلار انواع صنایع دستی تولیدی استان نیز به خارج از کشور صادر شده است.

متین، میزان کالاهای وارداتی استان همدان طی این مدت را نیز سه هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: میزان واردات کالاهای مصرفی استان در سال جاری به صفر رسیده به نحوی که ۷۵ درصد کالاهای وارداتی واسطه‌ای و ۲۵ درصد نیز ماشین آلات و خطوط تولید است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |