جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 115229 08:43 1399/07/21
صادرات استان مرکزی 21 درصد افت کرد

صادرات استان مرکزی 21 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صادرات استان مرکزی 21 درصد افت کرد

صادرات استان مرکزی 21 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، اسماعیل حسینی اظهار کرد: طی ۶ ماهه سال جاری بیش از ۷۶۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.

وی افزود: میزان کالاهای صادر شده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی و از نظر ارزشی و تعداد نیز به ترتیب ۲۱ درصد کاهش و ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع صادرات صورت گرفته پنج هزار و ۴۶۰ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان و چهار هزار و ۴۵۶ فقره به ارزش بیش از ۹۴ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

حسینی بیان کرد: استان مرکزی محصولات خود را به ۸۲ کشور جهان صادر کرده و بخش عمده صادرات استان مرکزی به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی و … صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهایی که از استان مرکزی به بازارهای هدف صادر شده انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین، موادغذایی و نوشیدنی ها، لوازم آشپزخانه و منزل، ایزوگام، مصنوعات پلاستیک و یکبار مصرف، بلورجات، قوطی آلومینیومی، دستمال کاغذی، مقاطع فولادی، تیربرق، شمش آلومینیوم و… بوده است.

حسینی واردات استان در این مدت را بیش از ۶۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش کالاهای وارد شده ۱۵۷ میلیون دلار بوده و در مجموع واردات استان از لحاظ تعداد، وزن و ارزش به ترتیب کاهش ۳۱۲، ۲۷ و ۳۲ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: از مجموع آمار ارائه شده در زمینه واردات، هزار و ۳۲ فقره اظهارنامه به وزن بیش از ۴۹ هزار تن و ارزش ۱۲۰ میلیون دلار مربوط به گمرک منطقه ویژه کاوه است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی کشورهای مبدا واردات را ۴۳ کشور دانست و افزود: چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند، عراق و … از جمله کشورهای مبداء واردات به استان مرکزی بوده اند و عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان مرکزی انواع مواد اولیه پوشک، کویل آلومینیومی، ماشین آلات و اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه و بسته بندی، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی و مفتول فولادی و … بوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |