جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 163708 12:19 1400/09/09
شکایت چین از اوکراین در دادگاه لاهه

شکایت چین از اوکراین در دادگاه لاهه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شکایت چین از اوکراین در دادگاه لاهه

شکایت چین از اوکراین در دادگاه لاهه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، پس از آن که گروهی از سرمایه گذاران چینی به دلیل نقض توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه با اوکراین به دادگاه لاهه علیه این کشور شکایت کردند، کی‌یف با جریمه مالی 4.5 میلیارد دلاری مواجه شد.

شرکت سرمایه گذاری هواپیمایی پکن اسکایرایزن Beijing Skyrizon Aviation  به همراه چند سرمایه گذار چینی دیگر این شکایت را به دیوان دائمی داوری در لاهه ارسال کرده است.

این شرکت در صفحه خود در رسانه اجتماعی وی چت اعلام کرد که شاکیان خواستار غرامت برای رفتار ناعادلانه اوکراین با سرمایه گذاران چینی شده اند که منجر به زیان قابل توجهی در اوکراین و چین شده است.

سرمایه گذاران چینی ادعا می کنند که مقامات اوکراینی به طور مداوم اقدامات غیرقانونی علیه این شرکت اتخاذ کرده‌اند و می‌گویند که آماده استفاده از همه ابزارهای قانونی ممکن برای دفاع از حقوق قانونی خود هستند.

در سال 2016، شرکت اسکایرایزن پیشنهاد خرید 56 درصد از سهام شرکت موتور سیچMotor Sich  اوکراین را مطرح کرد. این شرکت در شهر زاپروژیا مستقر است و یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت موتور هواپیما و هلیکوپتر در جهان می‌باشد.

بر اساس این گزارش، هدف از این قرارداد کمک به چین برای پر کردن شکاف در تولید موتور هواپیما و از سرگیری تولید مجدد این محصولات در اوکراین بود.

طبق گزارش ها، شرکت هواپیمایی پکن اسکایرایزن با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در کارخانه های اوکراین و راه اندازی یک کارخانه مونتاژ و خدمات در جنوب غربی شهر چونگ کینگ موافقت کرده است.

اوایل سال 2018، سرویس امنیتی اوکراین تحقیقات در مورد شرکت موتور سیچ به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه تجهیزات این شرکت به چین صادر شده بود را آغاز کرد. معاملات سهام موتور سیچ در بورس اوکراین متوقف شد و سهام سهامداران توقیف شد. در نتیجه، توافق قبلی انجام نشد.

دادگاهی در اوکراین همچنین 41 درصد از سهام موتور سیچ که تحت کنترل این شرکت چینی بود را مسدود کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |