جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 164454 13:19 1400/09/15
شکایت شرکت اپل از روسیه

شکایت شرکت اپل از روسیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شکایت شرکت اپل از روسیه

شکایت شرکت اپل از روسیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، در پی هشدار سرویس فدرال ضد انحصار روسیه (FAS) به شرکت آمریکایی اپل و دستور این سازمان برای «توقف سوء استفاده در بازار» که پیش از این در سال جاری میلادی مطرح شده بود، این شرکت اقدام به شکایت از این سازمان دولتی روسیه کرد.

اپل به دنبال بررسی قضایی هشداری است که این شرکت را مجبور می کند تا به سازندگان برنامه ‌های گوشی اجازه دهد تا هنگام استفاده از پلتفرم اپ استور، گزینه های پرداخت جایگزین را به مشتریان خود اطلاع دهند.

در این هشدار که توسط سرویس فدرال ضد انحصار روسیه در ماه اوت اعلام شد، به اپل تا 30 سپتامبر مهلت داده شده است تا این مشکل را حل کند.

در آن زمان، این تنظیم کننده هشدار داد که شرکت اپل ممکن است با جریمه ای بر اساس درآمد خود در روسیه روبرو شود. در ماه اکتبر، سازمان ناظر ضد انحصاری روسیه، علیه این شرکت به دلیل عدم رعایت این دستور اقدام کرد.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که کاربران دستگاه‌های دارای سیستم عامل iOS و همچنین برخی توسعه‌دهندگان برنامه گوشی، در شکایتی به این سازمان اطلاع دادند که گاهی اوقات خرید یک محصول در وب‌سایت فروشنده ارزان‌تر از پلتفرم اپل است.

این تفاوت قیمت به کارمزدی نسبت داده می‌شود که اپل از هر پرداخت در اپ استور می گیرد و تا 30 نیز درصد می‌رسد.

در عین حال، توسعه دهندگان اپلیکیشن از اطلاع رسانی به کاربران خود در مورد روش های پرداخت جایگزین نیز منع می شوند. آنها همچنین نمی توانند لینک سایت توسعه دهنده و خدمات را ارائه کنند.

پیش از این در سال جاری میلادی، سرویس فدرال ضد انحصار روسیه اپل را به دلیل نقض اصول رقابت به میزان 12 میلیون دلار (906 میلیون روبل) جریمه کرد، چرا که این شرکت محدودیت هایی را برای Kaspersky Safe Kids، یک برنامه کنترل والدین اعمال کرده بود.

اکنون این شرکت آمریکایی شکایتی را برای مبارزه با این مجازات تنظیم کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |