جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 7022 17:15 1393/08/27
شیوع بیماری وابسته به سن شبکیه بالای ۶۰ سال

شیوع بیماری وابسته به سن شبکیه بالای ۶۰ سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شیوع بیماری وابسته به سن شبکیه بالای ۶۰ سال

شیوع بیماری وابسته به سن شبکیه بالای ۶۰ سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دکتر مسعود سهیلیان دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالانه چشم پزشکی ایران گفت: یکی از شایعترین بیماری های شبکیه، بیماری وابسته به سن شبکیه است که در سنین بالای ۶۰ سال دیده می شود و معمولا ژنتیکی است

وی افزود: این بیماری سبب کاهش میزان دید و در صورت عدم درمان به موقع سبب از بین رفتن بینایی می شود.

دکتر سهیلیان با بیان اینکه این بیماری دو نوع خشک و تر دارد، ادامه داد: برای نوع خشک این بیماری درمان مشخص و موثری هنوز شناخته نشده است؛ طی این بیماری سلول های لکه زرد شبکیه از بین می روند و لکه زرد به تدریج از فعالیت معمول خارج می شود بینایی بیمار کاهش می یابد.

وی افزود: در نوع تر این بیماری رگ های چشم نمایان و خونریزی ایجاد می شود و دید بیمار تا حد زیادی کاهش می یابد.

فوق تخصص جراحی شبکیه اظهار داشت: طی ۱۰ سال گذشته تحولات زیادی در زمینه دارویی برای درمان این بیماری صورت گرفته است که با استفاده از آنها چشم پزشکان توانسته اند دید بیمار را بهبود بخشند و پیشرفت بیماری آنها را به تعویق اندازند.

سهیلیان گفت: مبتلایان به این بیماری تحت معاینات دوره ای قرار گیرند تا با مصرف داروهایی مانند داروهای آنتی اکسیدان مانع از رسیدن بیماری به مرحله تر شوند زیرا زمانی که بیماری به مرحله تر برسد، درمان آن مشکل تر می شود و بیمار نیازمند تزریق دارو در داخل چشم می شود.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالانه چشم پزشکی ایران از عوارض دیابت بر بینایی به عنوان یکی دیگر از بیماری های شایع شبکیه در کشور نام برد و گفت: در برخی شهرهای ایران تا حدود۳۰درصد مردم مبتلا به دیابت هستند؛ در صورتی که دیابت بیش از پنج سال طول بکشد، خطر تاثیر آن بر روی چشم ها بیشتر می شود.

سهیلیان افزود: اگر دیابت ادامه یابد و به خوبی درمان و کنترل نشود، پس از ۵ سال قطعا بر روی سلامت چشم ها اثر می گذارد و تاثیر آن شامل ایجاد تورم در چشم ها، پیدایش عروق جدید، خونریزی و در نهایت جدا شدن شبکیه و از بین رفتن دید چشم ها می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |