شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7023 17:21 1393/08/27
شهردار منطقه یک :  زمین های بایر شهر فضای سبز می شوند

شهردار منطقه یک : زمین های بایر شهر فضای سبز می شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شهردار منطقه یک :  زمین های بایر شهر فضای سبز می شوند

شهردار منطقه یک : زمین های بایر شهر فضای سبز می شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

با هد ف بهبود منظر شهری، زمین های بایر و خالی در شمال تهران که قابلیت تبدیل شدن به فضاهای سبز محلی را دارند شناسایی و بوستان می شوند

به گزارش جهان اقتصاد از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجتبی یزدانی شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: وجود زمین های بایر در کنار تمام مشکلاتش برای شهروندان نعمتی برای آبادانی محلات به شمار می روند که با شناسایی این فضاها در ارتفاعات، حاشیه معابر، سطوح شیبدار، رفیوژهاو... و تملک و بهسازی آنها علاوه بر توسعه فضاهای سبز شهری ، آلودگی های بصری نیز ساماندهی می شوند.

یزدانی به احداث فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: بوستان های منطقه وسعتی از یک هزار و ۵۰۰ متر مربع تا ۳۰ هکتار را دارند که گاهی اوقات احداث یک بوستان منطقه ای و فرامنطقه ای به دلیل هزینه های تملک آن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دارد.

وی گفت: توسعه فضاهای سبز شهری در اولویت طرح های منطقه قرار دارد و سعی شده در هر محله حداقل یک بوستان عمومی احداث شود به طوری که در حال حاضر ۲۰۸ بوستان در منطقه یک در حال بهره برداری است که در برخی محلات متراژ بوستان ها مانند بوستان گلابدره و اتصال آن به باغ ملک ۱ و ۲ و... به بیش از ۴۰ هکتار می رسد.

وی افزود: در برخی محلات که شرایط احداث بوستان مهیا بوده مانند شهرک محلاتی و قائم (عج) در حدود ۴۰ بوستان و یا در محله قیطریه ۱۴ بوستان ، شهرک نفت ۲۹ بوستان، ولنجک ۱۲ و اراج ۱۳ بوستان احداث شده و در برخی محلات مانند محمودیه ، درکه و... تنها یک بوستان ایجاد شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |